اعلام آمادگی جامعه هتل‌داران برای ساخت هتل‌های چینی در ایران

فعالان گردشگری در نشست بررسی راهکارهای توسعه گردشگری ایران و چین از اقامت گردشگران چینی در آپارتمان‌ها گلایه کردند.

به گزارش ایمنا، نخستین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت روز گذشته در هتل لاله تهران برگزار شد.

در این برنامه ذبیح‌مند عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایران گفت: هیچ گروه توریستی در کشورهای دیگر حق ندارد که وارد سایت موزه‌ای آن هم بدون راهنمای رسمی‌کارت دار شود. هر گروه گردشگری باید حتما یک راهنمای دارای مجوز به همراه داشته باشد. من در چین اجازه ندارم از قیمت‌های تخفیف دار ورودی برای بازدید از اماکن گردشگری حتی برای گروه خودم استفاده کنم؛ مگر اینکه راهنمای گردشگری چینی کارت دار همراه باشد و گردشگران نباید بدون راهنمای رسمی‌در ایران تردد کنند.

وی گفت: چرا ما لزوم نظارت و توجه به سود همه دست‌اندرکاران و منافع داران در این چرخه را نمی‌بینیم و اگر می‌بینیم چرا نظارت نمی‌کنیم؟ باید بخش دولتی به حمایت از بخش‌های مختلف گردشگری ایران بپردازد.

در این برنامه همچنین وردی نژاد سفیر اسبق ایران در چین در پنل بررسی اشتراکات فرهنگی موجود و نگاه به جاده ابریشم نوین و بررسی توسعه گردشگری دو کشور، گفت: امروزه بازرگانان، صاحبان صنایع، مردم عادی و دولتمردان ایران و چین شناخت کافی و مناسب درباره طرف مقابل خود را ندارند. برداشت‌هایی که در سطح جامعه و عموم مردم ایران است، نسبت به تولیدات و محصولات چین با واقعیت آنجا همخوانی ندارد، همچنین برعکس سرمایه گذاران و صاحبان صنایع چینی نسبت به وضعیت امروز ایران با واقعیت‌هایی که اعلام می‌شود، آشنایی ندارند.

وی افزود: گردشگری می‌تواند در شناخت دو کشور به ما کمک کند تا بتوانیم ظرفیت‌ها را بشناسیم. امروز با کمک ایران و چین به عنوان ملت‌های آسیایی قادریم هویت نوین اقتصاد آسیایی را در همکاری‌های مشترک به وجود بیاوریم. این در گرو سطح سوم همکاری‌های اقتصادی یعنی مشارکت همه جانبه اقتصادی است.

در ادامه این پنل، جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران گفت: ما در زمینه هتلداری ارتباطات خوبی با چین داریم. نخستین همکاری ما با چین در حوزه تجهیزات هتلداری است. بیشترین حجم مبادلات ما در زمینه هتل، رستوران و صنایع وابسته از چین است. خوشبختانه در ایران بالای ۹۰ درصد تجهیزات هتلداری را با کیفیت اعلا تولید می‌کنیم. بسیاری از شرکت‌های ایرانی علاقه مند هستند در زمینه ساخت و احداث هتل با چینی‌ها همکاری کنند به خصوص در حوزه طراحی و دیزاین که منطبق با استانداردهای جهانی باشد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم نسبت به ایجاد رستوران‌های چینی و ارایه غذاهای چینی با این کشور همکاری کنیم و در مکان‌هایی که لازم می‌دانند این رستوران‌ها ایجاد شود. این اقدام در برخی از مقاصد گردشگری شروع شده است و این فعالیت‌ها در راستای مبادلات فرهنگی، اقتصادی و تجاری می‌تواند افزایش یابد.

رییس جامعه هتلداران در ادامه از اسکان گردشگران چینی در منازل مسکونی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه گردشگران چینی از منازل مسکونی اجاره شده در شهرها استفاده می‌کنند که به شدت مورد انتقاد جامعه گردشگری در ایران است. این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی برای کارشناسان چینی و ما به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در زمینه ارایه هر گونه خدماتی که منطبق با سلایق دوستان ما در چین باشد، به عنوان جامعه هتلداران ایران آماده همکاری هستیم. همچنین بسیاری از هتل داران علاقه مند هستند از هتل‌های چین و شرکت‌های فعال در چین بازدید کرده و ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشند.

حرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز گفت: چینی‌ها در تمام خانه‌ها و پستوهای ما رخنه کرده‌اند. ما محصولات آنها را در خانه‌هایمان داریم، اما گردشگران چینی را که به بهترین نحو می‌توانیم از آنها میزبانی کنیم را نداریم. تعداد ایرانی‌هایی که به چین می‌روند از میزان مسافران ورودی به ایران بیشتر است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم گردشگر به کشور ما بیاید باید از سلایق آنها باخبر شویم. زیرساخت‌های هتلی ما کم است ولی همین الان با همین ظرفیت می‌توانیم ۲ تا ۳ میلیون گردشگر دیگر نیز به آمارمان اضافه کنیم. اما گردشگران چینی از هتل‌های ما کمتر استفاده می‌کنند. در صورتی که اگر ما بخواهیم چنین کاری را در چین انجام دهیم، نمی‌توانیم.

منبع:مهر

کد خبر 335069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.