بدرالسماء: ققنوس نمادی از کمال است

اثر "ققنوس عشق" به قلم رضا بدرالسماء برای همدردی با بازماندگان حادثۀ سانچی به تصویر کشیده شد.

پیشکسوت نگارگری در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: این اثر در ابعاد ۳۵ در ۵۰ به سبک نقاشی ایرانی و با تکنیک گواش، به نام "ققنوس عشق" خلق شد تا کمترین کاری باشد که بنده به عنوان یک هنرمند می‌توانم در واکنش به این اتفاق ناگوار انجام بدهم و با هنرم با آن همراهی و همدردی کنم.

رضا بدرالسماء ضمن توضیح این اثر گفت: ایران کشوری غنی است، در نقاشی صاحب سبک است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پرندۀ خیالی ققنوس یادگار گذشتگان ما است. زمان به کمال رسیدن ققنوس که می‌شود این پرنده شروع به بال و پر زدن می‌کند و از این حرکتش آتشی برمی‌خیزد تا فنا شود و به خواسته و معبود خود برسد. در همین لحظه از خاکستر آن، پرندۀ زیبایی خلق می‌شود تا بیانگر این باشد که راه آن ادامه دارد. در اثر "ققنوس عشق" نیز با توجه به همین معنا و مفهوم به این مسئله اشاره داشتم که راه عزیزانی که شهادت‌گونه در حادثۀ سانچی رخت از این عالم برکشیدند ادامه دارد و ان شالله نیروهای توانمند دیگری در آینده دنباله‌رو راه آنان خواهند بود.

وی افزود: پشتیبانی از ارزش‌های ایران یکی از وظایف ما است و با حفظ و استفاده از آن می‌توانیم نشان بدهیم تمدنی که پیش از این داشتیم اکنون هم داریم و در آینده نیز خواهیم داشت. امیدوارم جوانانی از این سرزمین برخیزند که ایران را زیباتر بسازند.

کد خبر 335066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگاه IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    ققنوس در تیتر اشتباه نوشته شده...