فولادمبارکه باید از آب زاینده‌رود بی‌نیاز شود

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم استان اصفهان مسئله تأمین آب و به خصوص آب کشاورزی است، نباید آب مورد نیاز فولاد مبارکه از آب خالص زاینده‌رود باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در مراسم بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دیدی بلند و توسعه ای که داشت، برای ساخت فولاد مبارکه تلاش کرد و این دیدگاه مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه سهم قابل توجهی از صادرات بازار دنیا را از آن خود کرده و این باعث افتخار است، افزود: با توجه به رکود اقتصادی امیدوارم این روند استمرار داشته باشد و شاهد شکوفایی بیشتر این شرکت باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تنوع محصولات فولاد مبارکه در بازار جهانی از جمله ویژگی‌های این شرکت است، تصریح کرد: عضویت فولاد مبارکه در خانواده بزرگ تولید فولاد دنیا و عضویت در خانواده بزرگ بازار فروش دنیا باعث افتخار این شرکت و جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه مصرف آب مورد نیاز خود را به یک چهارم کاهش داده است، افزود: علیرغم ۷۵ درصد صرفه‌جویی در آب، ولی این میزان هنوز کافی نیست.

مهرعلیزاده اجرای طرح استفاده شرکت فولاد مبارکه از پساب ۵ منطقه مجاور را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم استان اصفهان مسئله تأمین آب و به خصوص آب کشاورزی است، نباید آب مورد نیاز فولاد مبارکه از آب خالص زاینده‌رود باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به شکل علمی و دقیق از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کنیم، اظهار کرد: اگر در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم به مسئولیت اجتماعی خود نیز به خوبی عمل کرده ایم.

استاندار اصفهان اظهارامیدواری کرد که با ساختن سد تونل کوهرنگ ۳ بتوانیم ظرفیت ۲۵۰ میلیون متر مکعبی به مسیر زاینده‌رود اضافه شود و بخشی از محدودیت‌های آب در استان اصفهان برطرف گردد.

وی با بیان اینکه کسری آب به مراتب بیشتر از این میزان است که نیازمند صرفه‌جویی بیشتر است، از هم‌استانی‌ها خواست برنامه‌های مدون و مشخص برای صرفه‌جویی آب داشته باشند و یادآور شد: میزان بارش باران در سال جاری بسیار پایین بود و استان اصفهان ۸۰ درصد کسری بارش تا امروز داشته که تا پایان سال آبی امیدواریم بخشی از این کسری جبران شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در بهترین شرایط ۳۵ تا ۴۰ درصد کسری بارش خواهیم داشت، افزود: تغییر الگوهای کشت و آبیاری و همچنین جایگزینی صنایع کم‌آب‌بر از جمله راهکارهای مقابله با بحران آب در استان اصفهان است.

کد خبر 335058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.