در حق آیت الله رفسنجانی کوتاهی شده است

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: مطالعه زندگی آیت الله رفسنجانی نشان می‌دهد برای رجل سیاسی شدن باید سال‌ها تلاش و مطالعه کرد،

به گزارش خبرنگار ایمنا سید علی نکویی در همایش "یاد بود و بزرگداشت بزرگمرد تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله علی اکبر  هاشمی رفسنجانی " که عصر امروز پنجشنبه - ۲۸ دیماه - در اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: ضرورت توجه به شخصیت افرادی که خدمات زیادی به مردم کرده‌اند یک اصل است زیرا این کار باعث تشویق دیگران و راهگشایی در رفع معضلات جامعه می‌شود، اما متأسفانه در بزرگداشت آیت الله رفسنجانی کوتاهی شده است.

وی افزود: باید بپرسیم کسانی که به وجود انسان‌هایی که در راه خدمت به مردم تلاش کردند توهین و آنان را اذیت می‌کنند، به دنبال چه هدفی هستند؟ چرا باید کسانی که رنج بیشتری دیده‌اند و برای خدمت به مردم جان و مال خود را تقدیم کردند مورد هتک حرمت قرار گیرند؟

نکویی با بیان اینکه امروز با جمعی از جوانان و افراد انقلابی مواجه هستیم که می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند و به سرعت به درجات عالی برسند، خاطرنشان کرد: این افراد با کوچک‌ترین مشکلی از راه خدمت به انقلاب کناره گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: مطالعه زندگی آیت الله رفسنجانی نشان می‌دهد برای رجل سیاسی شدن باید سال‌ها تلاش و مطالعه کرد، این افراد برای آنچه در اختیار دارند رنج بسیاری برده‌اند و حاضر نیستند دستاوردهای خود را نیز به سادگی از دست بدهند.

نکویی با اشاره به بخش‌هایی از سوابق مبارزاتی آیت الله رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب، اظهار کرد: او در دوران نوجوانی با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا و شیفته اخلاق ایشان شد. در سن ۱۶ سالگی در مجلس روضه آیت الله بروجردی طی یادداشتی اعلام می‌کند که مطالبی را حفظ کرده و قصد آزمون دادن دارد، با استقبال آیت الله بروجردی از این پیشنهاد و اخذ آزمون، هوش سرشار ایشان مشخص می‌شود.

وی اذعان کرد: باید به خاطر داشته باشیم برای کسب معارف و مراتب عالی سیاسی و اجتماعی باید تلاش کرد و برای این منظور شخصیت آیت الله رفسنجانی یک الگوی مناسب است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از زندگینامه سیاسی آیت الله رفسنجانی، گفت: ایشان در سال ۱۳۴۲ کتاب «فلسطین ترجمه سیاه استثمار» را ترجمه کردند، بعد از آن کتاب «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار» را به رشته تحریر درآوردند و در همان ایام فصلنامه و نشریه «مکتب تشیع» و «بعثت» را منتشر کردند.

وی افزود: آیت الله رفسنجانی در دورانی که به دستور رژیم پهلوی به سربازی اعزام می‌شود در محیط سربازخانه تحولی ایجاد کرده و زمینه روضه‌خوانی و ترویج مذهب را فراهم می کند ایشان در زندان ساواک و کمیته خرابکاری شکنجه‌های زیادی را تحمل کرد، اما در همان سال‌ها از تلاش شبانه روزی برای ترویج معارف دینی و مذهبی کوتاهی نکرد.

نکویی یادآور شد: ایشان در کنار شخصیت‌هایی همچون دکتر علی شریعتی و علامه مطهری در برابر توده‌ای‌ها و احزاب ایستادگی و سخنرانی‌های فراوانی را ایراد کرد آیت الله هاشمی در دورانی که در زندان بودند با استفاده از محفوظات خود، کتاب تفسیر قرآن را نوشتند و بعد از آن فعالیت‌های تشکیلاتی در مبارزه با رژیم پهلوی را سازماندهی کردند.

کد خبر 335036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.