اتحاد نیروهای انقلابی، دغدغه آیت الله رفسنجانی

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در سخنانی با اشاره به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در طول دوران عمر خود همواره دغدغه اتحاد نیروهای انقلابی را داشته و به دنبال رفع این معضل بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا رضا عقدایی در همایش " یادبود  و بزرگداشت بزرگ مرد تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی  مرحوم آیت الله علی اکبر  هاشمی رفسنجانی " که عصر امروز پنجشنبه - ۲۸ دیماه - در اصفهان برگزار شد در سخنانی با تاکید بر این که آیت الله هاشمی رفسنجانی از دوران قبل از انقلاب به دنبال توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران بودند و افکار و اندیشه‌های ایشان در این خصوص را از کتاب‌های «سرگذشت فلسطین» و «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار» متوجه می‌شویم، گفت: ایشان وقتی متوجه می‌شدند تصمیمی درست و به صلاح مردم است هرگز در اجرای آن کوتاهی نمی‌کردند.

عقدایی تاکید کرد: آیت الله رفسنجانی همواره دغدغه اتحاد نیروهای انقلابی را داشتند، بارها بین شخصیت‌های سیاسی و مردم اختلافاتی ایجاد می‌شد که ایشان با تدبیر مثال زدنی خود آن‌ها را برطرف می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری و حمایت از کارآفرینان از ویژگی‌های بارز شخصیت آیت الله رفسنجانی بود، افزود: در ابتدای انقلاب از سرمایه‌دار و سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌شد، اما ایشان با هوش سرشاری که داشتند به اهمیت حضور این افراد در اقتصاد کشور پی بردند و از آنان حمایت کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی از اصلی ترین ویژگی‌های مدیریتی آیت الله رفسنجانی بود، اظهار کرد: ایجاد پایگاهی برای تقریب مذاهب اسلامی و پیگیری تشکیل حزب جمهوری اسلامی که مبتنی بر اعتقاد ایشان به فعالیت سازمان‌یافته سیاسی و توسعه احزاب بود، از جمله خدمات آیت الله هاشمی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آیت الله رفسنجانی وفادار به انقلاب و از حامیان سرسخت رهبر معظم انقلاب بودند، البته ایشان در راه خدمت به اسلام و انقلاب مورد هجمه‌های زیادی هم قرار گرفتند و برخی افراد ناجوانمردانه ایشان را مورد حمله قرار دادند. آیت الله رفسنجانی ذهنی فعال و دقیق داشتند و سال‌های کهولت سن باعث دوری ایشان از خدمت به اسلام و انقلاب نشد و تا پایان عمر در خدمت مردم بودند.

کد خبر 335034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.