ذوب‌آهن همچنان برزیلته/ نقش‌جهان قلعه محکم سبزها

تیم فوتبال ذوب‌آهن با شکست صنعت نفت، چهارمین برد متوالی خود در نیم‌فصل دوم لیگ را هم جشن گرفت.

خبرگزاری ایمنا-

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

ذوب‌آهن اصفهان ۲ - صنعت نفت آبادان یک

ورزشگاه: نقش‌جهان

تماشاگر: ۱۱۰۰ نفر

گل‌ها: کی‌روش استنلی دقیقه ۵۱ و مرتضی تبریزی دقیقه ۶۸ برای ذوب‌آهن؛ لوسیانو پریرا دقیقه ۸۹ برای صنعت نفت

اخطار: کی‌روش استنلی، ربیع عطایا و جرج ولیسانی از ذوب‌آهن

داور: محمد حسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: حسن یوسفی، عسگر محمدی 

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژاد مهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، جرج ولسیانی، محمد ستاری (۴۶- قاسم حدادی‌فر) ، مهدی رجب‌زاده (۶۶- ربیع عطایا) ، سیدمحمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم فوتبال صنعت نفت: سوشا مکانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، حسین ساکی، حسین بغلانی، مگنو باتیستا، زبیر نیک‌نفس (۸۰- رضا جبیره)، آگوستو سزار، محمدامین درویشی (۶۱- طالب ریکانی)، محمد شادکام، حامد پاکدل (۵۴- لوسیانو پریرا)

سرمربی: فراز کمالوند

شرح بازی:

ذوب‌آهن به عنوان موفق‌ترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ در بحث نتیجه‌گیری میزبان صنعت نفت آبادان بود تا با گرفتن سه امتیاز از حریف خودش شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کند. بازی رفت دو تیم در شهر آبادان با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود، اما این‌بار شاگردان امیر قلعه‌نویی مصمم بودند تا با شکست تیم حریف به روند بردهای خودشان ادامه دهند.

بازی در نیمه نخست آنچنان تماشاگرپسند نبود، اما با این حال ذوب‌آهن تیم برتر میدان بود و توانست نفت را در درون زمین خودش نگه دارد، اما حاصل این حملات در نهایت به گل نرسید تا نیمه نخست با تساوی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم و ورود قاسم حدادی‌فر به زمین وضعیت حرکتی ذوب‌آهن بهتر شد و این تیم توانست خیلی زود با فشار به دفاع سمت چپ نفت به گل نخست برسد و دقایقی بعد از همین ناحیه گل دوم را هم به ثمر رساند تا هواداران ذوب‌آهن به پیروزی تیمشان در این بازی امیدوار شوند. در دقایق پایانی، ذوب‌آهن بازی را در کنترل خودش داشت، ولی یک اشتباه از جانب مدافعان این تیم عامل باز شدن دروازه رشید مظاهری بود تا در نهایت این بازی با برتری دو بر یک نماینده فوتبال اصفهان به پایان برسد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ ذوب‌آهن (دقیقه ۵۱): میلاد فخرالدینی از جناح راست به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و پاس خودش را به دهانه دروازه فرستاد تا کی‌روش استنلی دروازه خالی از دروازه‌بان نفت را باز کند.

۰-۲ ذوب‌آهن (دقیقه ۶۸): این‌بار حسینی از راست پا به توپ وارد محوطعه جریمه نفت شد و ضربه خودش را به سمت دروازه نفت زد که بعد از دفع ناقص سوشا مکانی، توپ در مقابل تبریزی قرار گرفت تا او گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

۱-۲ نفت آبادان (دقیقه ۸۹): پاس به عقب اشتباه محمدزاده در میانه راه توسط پریرا قطع شد تا این بازیکن در موقعیتی تک به تک دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: پاس بوحمدان به تبریزی نرسید تا این بازیکن نتواند دروازه نفت را با تهدید روبرو کند.

دقیقه ۱۰: شوت محمدرضا حسینی از روی خط محوطه جریه قدرت لازم را نداشت و سوشا درازکش توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۰: شوت سزار از پشت محوطه جریمه به بالای دروازه ذوب‌آهن رفت.

دقیقه ۵۹: روی پاس تبریزی توپ به کی‌روش رسید، اما ضربه این بازیکن دقت لازم را نداشت.

دقیقه۷۸: بغل پای دقیق نیک نفس از کنار دروازه مظاهری به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: برخورد ربیع عطایا با مدافعان نفت منجر به سرنگونی هافبک لبنانی ذوب‌آهن شد، اما داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت.

دقیقه۸۸: محمدرضا حسینی با سوشا مکانی تک به تک شد، اما ضربه او توسط دروازه‌بان نفت برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

اولین شکست فصل صنعت نفت در مقابل نمایندگان فوتبال اصفهان و چهارمین برد متوالی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم اتفاق مهم این بازی بود.

بهترین بازیکن:

محمدرضا حسینی دوندگی بسیار زیادی داشت و کی‌روش استنلی هم فشار زیادی به مدافعان نفت وارد کرد تا این دو بازیکن چهره‌های برتر این بازی باشند.

کد خبر 335028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.