کنگره آیت الله آرانی در گلپایگان برگزار می‌شود

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: کنگره آیت الله ملامحمد علی آرانی در گلپایگان اول اسفندماه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره آیت الله ملامحمد علی آرانی، اظهار کرد: پیوند عمیق دینی و فرهنگی بیش از دو قرن بین آران و گلپایگان به وجود یک عالم دینی برقرار شده است. 

وی گفت: در اثری از این عالم ربانی که در کتابخانه مجلس شورای اسلامی موجود است که زندگی نامه ایشان مفصل مکتوب شده بود که مشخص شد در سال ۱۲۲۹ تولیت مدرسه حوزه علمیه گلپایگان را عهده دار بوده است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه کنگره‌ای با رویکرد علمی از آیت الله ملامحمد علی آرانی و دو تن از شاگردان ایشان در دوره نراقی‌ها برگزار شده است، گفت: آثار علمی بسیاری از این عالم بزرگوار در آستان قدس رضوی، کتابخانه‌های نجف اشرف و مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

فراست با اشاره به اینکه کنگره آیت اله ملامحمدعلی آرانی با سه نشست علمی و تخصصی در قم، کاشان و گلپایگان برگزار می‌شود، افزود: اول اسفندماه مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) در کنگره‌ای در دانشگاه پیام نور گلپایگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور علمای بزرگ کشور در این کنگره افزود: انتظار داریم چهره‌های علمی، سیاسی و اجتماعی شهرستان در این کنگره حضور پیدا کنند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور گلپایگان دبیر اجرایی این کنگره خواهد بود، افزود: آموزش و پرورش و سایر دانشگاه‌های شهرستان برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این کنگره اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دو کمیته در برگزاری این کنگره تشکیل شده است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر یکی از معابر گلپایگان را به نام  آیت الله ملامحمدعلی آرانی مزین کند.

فراست با بیان اینکه بقعه ای در کنار مقبره این عالم ربانی ایجاد شود، گفت: اقدامات دینی و فرهنگی و گام برداشتن در راه علما ذخیره ای برای آخرت است و گلپایگان به عنوان یکی از حلقه‌های چهار گانه در معرفی علما نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به تهیه بیوگرافی آیت الله ملا محمد علی آرانی برای مردم گلپایگان تصریح کرد: فرهنگ سازی در راستای معرفی علما و بزرگان کشور باید در زمان حیات آنها صورت پذیرد تا در آینده به فراموشی سپرده نشوند.

کد خبر 335003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.