برخی نمایندگان فکر می کنند باید به لیدرهای اغتشاش‌گران صدآفرین گفت

امام جمعه موقت تهران گفت: عالم شیعه تن پرور نیست و روحانیت را نه به عنوان شغل بلکه مجالی برای سربازی و جهاد می داند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد خاتمی صبح امروز -پنجشنبه- ۲۸ دی ماه در حاشیه همایش "روحانیت و حوزه انقلابی" با اشاره به خدمات حوزه علمیه اصفهان به اسلام از قرون اولیه تا کنون، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان مفاخر فراوانی دارد و چشم حوزه علمیه قم روشن به فضلای اصفهانی است که حوزه مستقل کشور است و امید می رود که این حوزه "بروجردی" پرور باشد؛ مرحوم بروجردی می‌گفت "من بارم را در اصفهان بستم". 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز آیت الله مظاهری به عنوان یکی از بزرگ ترین فقها، زعامت این حوزه را بر عهده دارد، گفت: نمایندگان اصفهان در مجلس خبرگان هم مایه امید و دلگرمی هستند.

وی افزود: افتخار اصفهان همیشه محفوظ است، چرا که تشییع ۳۸۰ شهید در یک روز در تاریخ ماندگار شده است.

خاتمی  با اشاره به اهمیت موضوع همایش در تفسیر حوزه انقلابی گفت: در روایتی از امام جعفر صادق(ع)داریم که "علما شیعتنا مرابطون"، در تفسیر این روایت گفته می شود عالم شیعه باید مرزبان باشد، به این معنا که حق و باطل را بشناسد. نکته دوم در توضیح این روایت این است که عالم شیعه تن پرور نیست و روحانیت را نه به عنوان شغل بلکه مجالی برای سربازی و جهاد می داند. نکته سوم هم این است که عالم شیعه مرزشناس است و می داند در هر زمان چگونه موضع بگیرد که همه این ویژ گی ها را رهبری در عبارت حوزه انقلابی خلاصه کرده اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حوزه انقلابی ویژگی هایی دارد، تاکید کرد: نخستین ویژگی حوزه انقلابی خدایی بودن است، حوزویان و علما در خط مقدم بندگی هستند و حوزه ای که آشنا به نماز شب نباشد، "مرگ بر امریکا" او شعاری بیش نیست. ویژگی دیگر حوزه انقلابی ولایی بودن و دفاع از حریم اهل بیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما خطوط قرمزی داریم که برای حفظ آن ها سر می دهیم. یکی از این خطوط قرمز معصومین هستند، اجازه نمی دهیم معصومین در مخلص اهداف سیاسی ذبح شوند و برای باز کردن زبان انتقاد به کسی که کشور را ۳۸ سال حفظ کرده بگویند که معصومین به همه اجازه انتقاد می دادند در حالی که تمامی روایات شاهد و گواه نادرست بودن این ادعا هستند.

وی تاکید کرد: در حفظ حریم اهل بیت(ع) با کسی تعارف نداریم و افتخار خود را نگهداری حریم ولایت می دانیم.

خاتمی با بیان اینکه طلاب و روحانیون افتخار علمداری دین را دارند، اظهار کرد: علمدار دین از اصول خود کوتاه نمی آید، جو زده و حزب باد نیست، تابع و پیرو حق است و طمع به چیزی ندارد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال حوزه علمیه ای سکولار است که بی طرف باشد چرا که این حوزه را با اطلاعات غلط می توان به راحتی ضدانقلاب کرد. راه حل این مساله در شرایط کنونی بصیرت افزایی است، باید توجه کرد که در اغتشاشات اخیر دقیقا دین هدف بود و حمله به ۲۰ حوزه علمیه و ۱۵ دفتر امام جمعه نشان دهنده ی این مساله است. بدترین حمله، حمله به حوزه علمیه تاکستان بود که شبیه به حمله ساواک به مدرسه فیضیه قم بود و حوزه را تبدیل به ویرانه کرد.

امام جمعه موقت تهران کشورهای غربی را طراح این اغتشاشات دانست و گفت: این حملات با طراحی از دوسه ماه قبل و با هزینه عربستان انجام شد و طبق این برنامه ریزی بهمن ماه زمان حمله مسلحانه در نظر گرفته شده بود و از سوی دیگر یکی از تفاله های خاندان پهلوی گفته بود که تا مدتی دیگر در تهران هستیم، اما همه این ها پاسخ خود را از مردم گرفتند و فتنه در عرض هشت روز جمع شد.

عضو مجلس خبرگان با انتقاد از اینکه دغدغه برخی نمایندگان به جای مقابله با اغتشاش، آزادی اغتشاش‌گران است، تصریح کرد: همه گفته ایم که با فریب خوردگان با رافت برخورد شود، اما رفتار نمایندگان به گونه ای است که گویی باید به لیدرهای اغتشاش‌گران هم صد آفرین گفت. اغتشاشگران اگر در زمان نزول قرآن بودند به پیامبر اعتراض زیادی می کردند چرا که قرآن چنین افرادی را به چهارپایان تشبیه کرده است.

خطیب جمعه موقت تهران اظهار کرد: در این فتنه متعرضِ قله نظام شدند، کاری که در فتنه ۷۸ و ۸۸ جرات انجام آن را نداشتند.

وی افزود: این اغتشاشات از اعتراضات اقتصادی مردم شروع شد که بحق بود، به تعبیر رهبری مگس روی زخم می نشیند، مسئولان به جای اظهارات جنجالی و حاشیه ای به معیشت مردم سامان دهند و پاسخگوی مشکلات موسسات اعتباری که ورشکست شده، باشند.

خاتمی با بیان اینکه چه کسی است که در فضای مجازی باشد و نداند فضای مجازی ابزار این فتنه بود، ادامه داد: سایت ضدانقلابی آمدنیوز بود که می‌گفت در این شهر و آن شهر اعتراض است، در خطبه‌ها گفتم این سایت ضدانقلاب را ببندید و وزیر ارتباطات نیز گفت آن را بستیم اما بعدا آمدنیوز با اسم‌های دیگری تشکیل شد و در حال حاضر با یک اسم دیگر کار می‌کند، اگر بار دیگر این فتنه‌گری‌ها ادامه پیدا کرد ، خداوند و مردم کسانی که اجازه باز کردن این فضا را دادند نمی‌بخشند.

خاتمی تاکید کرد: دشمن می خواهد نشان بدهد جمهوری اسلامی حکومت را به دست گرفته و قادر به حل مشکلات مردم نیست، در حالی که همه بدانند ما می توانیم به شرط مدیریت انقلابی همه مشکلات را حل کنیم و این انقلاب ماندنی است.

کد خبر 334997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.