گزیده‌ای از رویدادهای دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

در بررسی گزیده‌ای از رویدادهای مربوط به دانشگاه‌های استان و کشور در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

به گزارش ایمنا، در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری مربوط به دانشگاه را مرور می‌کنیم.

قبولی بیش از ۵۳۰ نفر در تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری

خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد که نتایج تکمیل ظرفیت چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد و ۵۳۷ نفر در این مرحله پذیرفته شدند. 

ابلاغ بخشنامه فرهنگی هشت ماده به واحدهای دانشگاهی

روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی خبر داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در بخشنامه‌ای هشت دستورالعمل فرهنگی را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ و اجرای آن برای دانشگاه را ضرورتی مهم تلقی و بر رعایت همه‌جانبه آن تاکید کرد. بر اساس یکی از مفاد این دستورالعمل، برگزاری کنسرت‌های موسیقی در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است و واحدهای دانشگاهی تحت هیچ عنوان یا مراسمی مجاز به برگزاری آن نیستند. بررسی موضوع سلامت فضای عمومی دانشگاه و رعایت هنجارهایی مانند عفاف و حجاب و پرهیز از استعمال دخانیات در فضای دانشگاه از دیگر مفاد این دستورالعمل است. برگزاری اردوهای فرهنگی، علمی و ورزشی در دانشگاه‌ها ضروری اجتناب‌ناپذیر است. با این وجود برگزاری این اردوها به صورت مختلط، تحت هیچ شرایط و عنوانی مجاز نیست.

اعلام جزییات اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش خبر داد که ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۷ تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه اول بهمن ماه ۹۶ آغاز می شود و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه هشت بهمن ماه پایان می پذیرد.

آزمون سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس های خودگردان و موسسات آموزش عالی، پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی باآزمون دانشگاه آزاد برگزار می شود. دفترچه راهنمای ثبت نام یا همان دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال ۹۷ همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش به نشانی http://sanjesh.org/ قرار می گیرد و هر یک از داوطلبان برای ثبت نام ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت مذکور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام یا همان دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال ۹۷، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ضرورت نظارت کیفی مبتنی بر درک متقابل با موسسات استان

هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان در جلسه معارفه دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان ، بر لزوم نظارت کیفی مبتنی بر درک متقابل با موسسات استان تاکید کرد. وی ضمن تاکید بر بازنگری آیین نامه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی، بر ضرورت توجه بیشتر به پایش و رصد دانشگاه و تقویت ساختار و نیروی انسانی هیات نظارت تاکید کرد.

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد

مرکز سنجش دانشگاه آزاد اعلام کرد که ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ساعت هشت صبح ۲۶ دی ماه آغاز شد و سایت سازمان سنجش برای ثبت نام این مرحله باز است. این ثبت نام تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. در این دوره از تکمیل ظرفیت در تهران و مراکز استان‌ها تکمیل ظرفیت اعلام نمی شود. امکان ویرایش رشته، محل های انتخابی تا پایان مدت زمان ثبت نام برای داوطلبان فراهم است. اسامی پذیرفته شدگان تا نیمه بهمن ماه اعلام خواهد شد. پذیرفته شدگان می توانند بعد از اعلام نتایج مطابق زمان بندی اعلام شده برای ثبت نام به واحد دانشگاهی محل پذیرش مراجعه کنند. 

جزییات پرداخت تسهیلات به کارکنان و دانشجویان دانشگاه

در خبری به نقل از دانشگاه ازاد کشور مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک ملی ایران، واحدهای دانشگاهی می توانند نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

کارکنان رسمی حداکثر تا مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، کارکنان قراردادی حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، اعضای هیئت علمی تمام وقت حداکثر تا مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و اعضای هیئت علمی نیمه وقت حداکثر تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند. دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقده می توانند مطابق با سهمیه تعیین شده علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان واحد، از تسهیلات بانکی که به عنوان کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان بوده و به حساب واحد دانشگاهی مربوطه واریز می شود، بهره مند شوند.

جذب دانشجویان کشورهای مسلمان

فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش برای جذب دانشجویان کشورهای مسلمان و تبادل دانشجو با دانشگاه های معتبر جهان را از اولویت های اساسی این مجموعه دانشگاهی برشمرد.

نحوه سطح بندی دانشگاه‌ها بازنگری می‌شود

در خبری به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سطح بندی دانشگاه ها در طرحی به صورت سالانه و در طرحی دیگر به صورت دو سالانه بازنگری می شود و در جریان بازنگری ممکن است، سطوح برخی از دانشگاه ها تغییر کند. تغییرات غیرمنتظره ای مد نظر نیست و نظام سطح بندی به صورت مرتب در حال تکمیل شدن است.

آزادی تمام دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

خبرگزاری ایسنا در خبری از آزادی دانشجویان بازداشتی خبر داد. مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ۳۹ دانشجوی بازداشتی تجمعات اخیر این دانشگاه آزاد شدند، گفت: دانشجویان بازداشتی که به دلیل بازداشت امکان حضور در جلسه امتحان پایان ترم را نداشته‌اند، نگران غیبت خود نباشند.

آغاز اجرای طرح آمایش دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد کشور در خبری از اجرای طرح آمایش دانشگاه آزاد خبر داد. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تقسیم بندی این دانشگاه به ۱۰ منطقه براساس طرح آمایش خبر داد و گفت: هر منطقه دانشگاه آزاد شامل سه استان خواهد شد. اجرای طرح آمایش موجب می شود توسعه رشته محل ها، واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استانها باشد.

تاکید وزیر علوم بر ایجاد یک هسته مرکزی از «نشریات ISC»

وزارت علوم در خبری اعلام کرد: وزیر علوم در شورای راهبری پایگاه استنادی علوم جهان برایجاد یک هسته مرکزی از نشریات موجود در ISC و گردآوری نشریات با اعتبار بالاتر تاکید کرد. 

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پیام نور

دانشگاه پیام نور خبر داد: ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از تاریخ ۲۶ دی ۹۶ آغاز شده و تا یک بهمن ۹۶ از طریق سیستم گلستان به نشانیreg.pnu.ac.ir  صورت می گیرد.

اعلام آخرین وضعیت بورسیه‌های بلاتکلیف

در خبری به نقل از ایرنا محمد علی کی نژاد، رییس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: از ۱۳۲ نفر بورسیه بلاتکلیف که در فراخوان هیئت عالی جذب ثبت‌نام و تایید شده بودند، ۱۱۴ نفر تعیین تکلیف شده و تنها ۱۸ نفر باقی مانده‌اند.در فراخوانی که در این زمینه ارایه شد، ۳۲۴ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۱۳۲ نفر هم مورد تایید هیئت مرکزی جذب و هم شورای بورس قرار گرفتند.

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سراسری دانشگاه آزاد

 سازمان سنجش دانشگاه آزاد اعلام کرد: ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های آزمون سراسری و کارشناسی ناپیوسته ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه جاری آغاز و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام ۶۰۹ نفر در آزمون دستیاری فوق تخصصی

خبرگزاری مهر خبر داد: ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی از چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۹۶ آغاز شد و ۲۳ دی به پایان رسید. در این فرصت ۶۰۹ نفر ثبت نام کردند. رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به پایان مهلت ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی گفت: فرصت مجددی برای ثبت نام در نظر گرفته می‌شود.  آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه به صورت متمرکز در شهر تهران و آزمون شفاهی در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

واکنش وزیر علوم به مصوبه مجلس

منصور غلامی وزیر علوم در گفتگو با ایرنا در واکنش به اقدام کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در افزایش حقوق های کمتر از پنج میلیون تومان گفت: محدود کردن افزایش حقوق های بیشتر از این مبلغ و همچنین تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی، مشکلات جدی در حفظ و تداوم فعالیت های علمی استادان و پژوهشگران کشورمان ایجاد می کند. چنانچه این مصوبه کمیسیون تلفیق نهایی شود، لطمه جبران ناپذیری به روند توسعه علم و فناوری کشور وارد می کند.

کد خبر 334995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.