شکم بند بارداری ضد امواج در راه بازار

محققان یک شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در راستای افزایش سلامت جامعه به‌ ویژه مادران باردار و نوزادان، پارچه‌های ضد امواج الکترومغناطیس تولید و اکنون موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند.

رضا احمدی، محقق و مجری طرح در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، شکم بند بارداری ضد امواج الکترومغناطیس بر پایه فناوری نانو تولید و به بازار عرضه شده است.

وی تاکید کرد: این شکم بند که از الیاف نانو تهیه می شود، امواج موبایل، رادیویی، ماکروفر، وای فای، و سایر لوازم خانگی را از جنین دفع می کند، به گونه ای که درصد جلوگیری از برخورد این امواج با جنین بیش از ۹۹ درصد است و باعث دفع امواج می شود. همچنین این شکم بندها علاوه بر دفع امواج، تا ۶۷ درصد خاصیت آنتی باکتریالی نیز دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه بانوان باردار برای حفظ سلامت جنین لازم است از این شکم بندها استفاده کنند، خاطر نشان کرد: نتایج تحقیقات، رابطه ایجاد مشکلات سلامت و اثرات مخرب این امواج را بر جنین انسان که موجب بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر می شود، نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این محصول دارای تاییدیه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است، ادامه داد: این محصول در بازه فرکانس ۹۶۰ مگاهرتز تا ۱۳ گیگاهرتز محافظت ایجاد می کند و جنین را در برابر بسیاری از فرکانس های موجود محیطی همچون تلفن همراه، Wi-Fi و … حفاظت می کند.

احمدی با بیان اینکه این محصول کاملا ایرانی است، اظهار کرد: تاکنون امریکا و ایتالیا  توانسته اند شکم بند ضد امواج تولید کنند. مزیت شکم‌بند ضد امواج ایرانی با محصولات مشابه خارجی در این است که محصول ایرانی فاقد نانوذرات نقره است و مستقیماً با بدن تماس ندارد؛ همچنین شکم‌بندهای ایرانی امواج الکترومغناطیس را دفع و منعکس می‌کند؛ درحالی‌که مکانیسم حفاظتی محصولات مشابه خارجی جذب امواج الکترومغناطیس است که این موضوع موجب ایجاد گرما در شکم‌بند می‌شود. علاوه بر اینکه قیمت نمونه خارجی سه برابر نمونه های ایرانی است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تن‌سان طب هگمتانه در رابطه با روند اخذ تأییدیه‌ها گفت: روند اطمینان از صحت این محصول در داخل با انجام تست شستشو شروع شد و سپس طی گذراندن دو مرحله آزمون کیفی و کمی، آزمایش‌های مربوط به خواص آنتی باکتریال صورت گرفت؛ در مرحله بعدی آزمون جذب امواج انجام شد. این پارچه‌ها موفق به اخذ گواهی نانومقیاس و ثبت اختراع داخلی و خارجی (US PATENT) شدند و نهایتاً در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با مدل‌سازی دقیق بدن، آزمون عملکردی آن به انجام رسید.

 موفقیت در جذب سرمایه گذار

مدیرعامل شرکت سرمایه گذار تولید شکم بندهای بارداری ضد امواج از فناوری نانو به‌ عنوان یک زمینه در حال پیشرفت در کشور یاد کرد و افزود: در گذشته اقداماتی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو انجام داده ایم، اما این فعالیت‌ها چون به‌صورت پراکنده صورت می‌گرفت، به سرانجام نرسید. اما پس از آشنایی با این شرکت های دانش بنیان، همکاری منسجمی را آغاز کردیم تا گامی در راستای پیشرفت این فناوری در کشور برداشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که سعی بر این است که فعالیت تجاری مجموعه به‌صورت فراگیر باشد، گفت: تلاش‌های بسیاری برای آغاز یک شیوه جدید صادراتی انجام‌ شده و با شرکای تجاری‌مان در کشورهای مختلف مذاکراتی انجام شده است و مایل هستیم از ابتدای همکاری صادرات را آغاز کنیم.

به گزارش ایمنا، پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس چندی پیش با همکاری شرکت‌های تن‌سان طب هگمتانه و نانومادپارس برای تولید شکم‌بندهای بارداری مورد استفاده قرارگرفته بودند، اکنون موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند. شرکت پرتو تجارت هما با نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به خرید انحصاری این نوع پارچه کرده است. پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس تاکنون علاوه بر اخذ تأییدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت بهداشت و درمان، موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد و کسب کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده‌اند.

کد خبر 334984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.