مهم‌ترین رویدادهای خبری شهرهای استان اصفهان

در بررسی گزیده ای از رویدادهای مربوط به شهرهای استان اصفهان در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته استان اصفهان شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

مهم ترین رویدادها از نگاه ایمنا به شرح زیر بوده است:

هزینه خروج از برجام را برای خود به صفر و برای آمریکا به ۱۰۰ برسانیم

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با ایمنا با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باید هزینه فراوانی به آنها تحمیل کند، اظهار کرد: ایران در عمل به خوبی نشان داده به دنبال نقض برجام نبوده است، اما با توجه به اهمیت موضوع نگاه ما نباید این گونه باشد که در صورت خروج آمریکایی‌ها از برجام، ما نیز اعلام کنیم به همان شرایط اولیه باز می گردیم، بلکه باید با فعال کردن دیپلماسی در عموم کشورها حداکثر استفاده را در ارتباط با عهدشکنی آمریکایی‌ها و عدم پایبندی‌ آنها به توافقاتی که انجام می‌دهند، ببریم.

صدور سند مسکن روستایی تا ۲ سال آینده به پایان می رسد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در آیین تکریم و معارفه رییس اداره ثبت اسناد و املاک تیران و کرون اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد سند مسکن روستایی در استان اصفهان صادر شده و پرونده این پروژه تا دو سال آینده به پایان می رسد. صدور سند برای اراضی ملی و موقوفات نیز در حال انجام است که برای ۹۰ درصد از اراضی ملی و دولتی شهرستان تیران و کرون سند صادر شده و تا شش ماهه اول سال آینده مابقی این اراضی دارای سند می شوند.

مهاجران افغانی عامل تشدید بحران بیکاری در شهرضا

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا در جلسه ستاد تسهیل ارایه خدمات به شهروندان مهاجرپذیری را از جمله علل افزایش آمار بیکاری در شهرضا دانست و اظهار کرد: نرخ مهاجرت در شهرضا ۲.۶ درصد است، این در حالی است که شهرضا منطقه آزاد برای حضور مهاجران افغان اعلام شده که به افزایش بیکاری دامن می‌زند.

برترین‌های سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی شدند

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان یکشنبه شب(۲۴ دی ماه) به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار و اثرهای برتر در بخش های مختلف معرفی شدند. سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با حضور ۳۳۹ اثر شامل ۲۴۵ نمایش صحنه ای و ۹۴ اثر خیابانی با موضوع های اجتماعی (آسیب‌ها، سبک زندگی اسلامی ایرانی)، دفاع مقدس (مدافعان حرم، ایثار و شهادت)، خانوادگی، طنز، دینی (عاشورایی و ‌رضوی) از ۱۴ دی امسال به مدت ۱۰ روز به میزبانی دارالمومنین برگزار شد.

آب نداشته سمیرم را به باغ های رفسنجان می برند!

نماینده مردم سمیرم در مجلس شوراس اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اعتراض نسبت به اقدامات صورت گرفته برای انتقال آب سمیرم به دشت‌های رفسنجان گفت: خشکسالی چند ساله در این شهرستان کمر کشاورزان زحمتکش و مردم این خطه را خم کرده است، سمیرمی ها برای رفع نیاز شهرستان اجازه برداشت آب از رودخانه ماربر را ندارند، این در حالی است که می‌خواهند آب شهرستان را به دلیل وجود قدرت و ثروت به باغ‌های پسته رفسنجان ببرند!

مهم ترین رویدادها از نگاه ایرنا به شرح زیر بوده است:

کشف نقوش باستانی صخره ای و یک تپه عصر ساسانی در میمه

مدیرکل میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: گروه باستان شناسان به کشف برخی نقوش صخره ای که در اصطلاح علم باستان شناسی 'نگارکند' خوانده می شود، دست یافتند، همچنین موفق به کشف یک تپه باستانی متعلق به عصر ساسانی و یک محدوده معدن کاری در همین منطقه متعلق به عصر ساسانی شد. بررسی های اولیه باستان شناسان نشان می دهد که این نگارکندها متعلق به حدود هزاره سوم پیش از میلاد یعنی حدود پنج هزار سال قبل است و پس از آن این نقوش تا دوران اسلامی ادامه می یابد.منبع: ای

قرنطینه ۴ واحد پرورش مرغ در نجف آباد به دلیل شیوع انفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرجهاد کشاورزی نجف آباد در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: این واحدهای پرورش مرغ که در شرق شهرستان نجف آباد قرار دارند از سه ماه گذشته تحت کنترل قرار گرفته و قرنطیه هستند. در پی بروز این بیماری و شیوع آن در شهرستان نجف آباد تاکنون ۷۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در این شهرستان تلف و معدوم شدند.

مهم ترین رویدادها از نگاه تسنیم به شرح زیر بوده است:

تجهیزات موردنیاز بیمارستان فریدون‌شهر با دستور وزیر بهداشت تأمین می‌شود

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با تسنیم با بیان اینکه در جلسه با وزیر بهداشت مقرر شد که تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان فریدون‌شهر تأمین شود، گفت: همچنین برای هرکدام از شبکه‌های بهداشت و درمان چهارگانه ۲ آمبولانس سفارش دادیم.

گلایه‌های مردم از نبود پزشک متخصص  در نایین؛ دردهای شبانه‌روزی مردم کویر

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با تسنیم با بیان اینکه بیمارستان فعلی نایین مناسب نیست و هرروز نیاز به تعمیرات دارد که باید فکری به حال این بیمارستان کرد، اظهار کرد: صحبتی با خانواده افضلیان داشتیم و آن‌ها پذیرفتند که ساخت بیمارستان به دولت واگذار شود که پس از واگذاری باید مناقصه‌ای برگزار و پیمانکار جدید تعیین شود تا ساخت و ساز را شروع کنند.

کد خبر 334980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.