مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور اصفهان افتتاح می‌شود

دانشگاه پیام نور استان اصفهان در راستای تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری، تفاهمنامه‌ای با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا کرد و به زودی این مرکز در اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان، رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: به زودی این مرکز در موقعیت مناسب شهری و در کنار ستاد مرکزی استان افتتاح می‌شود.

مهدی یوسفی افزود: تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری مقدمه‌ای برای راه اندازی مرکز رشد مقدماتی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم است که تمرکز اصلی آن بر کارآفرینی و تولید ثروت از راه علم و همچنین اشتغال  جوانان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بنا شده است.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز واحدهای فناور از پشتیبانی‌های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برخوردار می‌شوند.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی متولی اصلی فناوری‌ها و استقرار واحدهای فناور در قالب مرکزهای خلاقیت و فناوری، و شرکتهای دانش بنیان است و نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مراکز نوپا را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل حمایت و پشتیبانی می‌کند.

یوسفی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه، اقداماتی از جمله پشتیبانی‌های مالی و معنوی برعهده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است و اقداماتی همچون تامین مکان و نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و مادی از واحدهای فناور به طوری که بتوانند ایده های خود را به مرحله ای برسانند که قابلیت انتقال به مراکز رشد را داشته باشد است نیز بر عهده دانشگاه پیام نور است.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان درباره اینکه چه کسانی می توانند وارد مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور شوند، تصریح کرد: گروه‌های فناور مربوط به دانشگاه پیام نور که شامل دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان هستند و یا افراد بیرونی که به نوعی با مجموعه دانشگاه همکاری داشته باشند طی ضوابط تعیین شده، ارزیابی می‌شوند و اگر ایده آنها در حدی است که قابلیت پذیرش در مرکز خلاقیت و نوآوری دارد، پذیرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه‌های فناور پذیرفته شده، یک الی دو سال فرصت دارند تا مراحل ابتدایی ایده را انجام دهند و محصول را آماده تولید کنند و در نهایت در صورت تایید شرایط لازم، ارزیابی مجدد انجام می گیرد و گروه ها به مراکز رشد معرفی و کار اجرایی خود را شروع خواهند کرد.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان درباره تبدیل ایده به محصول گفت: برای تبدیل ایده به محصول حمایت‌هایی نیاز است که دانشگاه و شهرک علمی و تحقیقاتی پشتیبانی های لازم را ارایه می کنند. 

 یوسفی درباره ایجاد امکانات برای واحدهای فناور گفت: واحدهای مستقر، برخی مربوط به خود دانشگاه پیام نور هستند و امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و یا کتابخانه ای و استفاده از منابع را در اختیار دارند و واحدهایی نیز که از بیرون پذیرش می‌شوند بر اساس آیین نامه از امکانات بهره مند می‌شوند.

 رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در خصوص راه اندازی مراکز خلاقیت و نوآوری در شهرستان‌های استان خاطر نشان کرد: شکی نیست که امام دانشگاه‌ها باید در این مسیر پیش بروند، راه برون رفت از مشکلات، اجرای اقتصاد مقاومتی و راه رسیدن به استقلال کامل اقتصادی صنعتی و مهارت‌های فنی ورود به این مراکز و پیشرفتن در مسیر کارهای دانش بنیانی است. تمام فعالیت‌ها باید به این سمت سوق داده شود و با دید ملی به این موضوع نگریست.

وی تاکید کرد: متولی اجرا دانشگاه‌ها هستند و شهرک علمی و تحقیقاتی نیز نقش هدایتی و محوری دارد.

یوسفی یادآور شد: پیش از این دانشگاه پیام نور مرکز اردستان تفاهم نامه همکاری با شهرک علمی و تحقیقاتی امضا کرده و وارد مرحله اجرایی شده است، چند مرکز شهرستانی دیگر نیز در شرف انجام و مذاکره هستند، اما اصفهان مهد علم، هنر و صنعت است و در جایگاه کشوری انتظار پیشرفت و نتایج بهتری برای آن پیش بینی می‌شود.

کد خبر 334971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.