تمهیدی برای حل بحران های فرامرزی اندیشیده نشده است

نماینده مردم اصفهان با اشاره به مدیریت حادثه سانچی گفت: تمهیدی برای حل بحران های فرامرزی اندیشیده نشده و این در حالی است که لایحه ۲۹ ماده ای مدیریت بحران، ۳۰ ماه است که در مجلس معطل مانده است.

ناهید تاج الدین با اشاره به احضار سه وزیر کار و تعاون، خارجه و راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه کشتی سانچی به مجلس به خبرنگار ایمنا گفت: بررسی این حادثه همزمان در سه کمیسیون تخصصی امنیت ملی، عمران و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

وی افزود: در هر یک از کمیسیونها، وزرای مختلف فراخوانده شده اند؛ کمیسیون عمران مجلس، وزرای نفت، کار و امور خارجه را برای هفته آینده، کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه را و کمیسیون انرژی مجلس، وزیر نفت را فراخوانده است، ضمن آنکه مجلس نیز برای بررسی این حادثه، «برومندی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را به شانگهای اعزام کرده و وی مسئول تهیه گزارش در این زمینه شده است.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: با توجه به گزارش نهایی که کمیسیونهای تخصصی مجلس در نهایت در صحن علنی ارایه خواهند داد، می توان به این پرداخت که قصوری صورت گرفته یا خیر و این گزارش حاصل استماع سخنان وزاری مربوطه خواهد بود.

وزارت نفت، مرجع تصمیم‌گیر درباره​ حادثه سانچی نیست

وی با اشاره به عملکرد وزارت نفت گفت: با توجه به آنکه شرکت ملی نفتکش ایران سال‌ها پیش از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران منفک و سهام عمده و اداره آن به مجموعه‌های تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذاری شده است، وزارت نفت، مرجع تصمیم‌گیر درباره این طرح‌ها و پیشنهادات نیست؛ با این وجود بیژن زنگنه هم، پای ثابت فراخوان های مجلس برای سانچی بوده و است و هفته آینده در کمیسیون عمران و انرژی حاضر می شود.

تاج الدین خاطر نشان کرد: ما باید دیپلماسی خود را در زمینه مدیریت بحران در ایران تقویت کنیم چراکه قبلا هم در قضیه ریزگردها با توجه به اینکه منشا گرد و غبار در ایران نبود، یکبار پای دیپلماسی به میان آمد؛ اما با وجودی که باید برای تقویت دیپلماسی در زمینه مدیریت بحرانهای فرامرزی برنامه داشته باشیم، لایحه ۲۹ ماده ای مدیریت بحران ۳۰ ماه است که  در مرکز پژوهش ها و کمیسیون های تخصصی مجلس معطل مانده و هیچ تمهیدی برای مدیریت بحران های فرامرزی اندیشیده نشده است.

کد خبر 334968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.