زنان در مسیر اشتغال شایسته

شهردار اصفهان گفت: مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار "مرآت" مسیری برای رسیدن به یک اشتغال شایسته برای بانوان سرپرست خانوار در رشته های مختلف است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه اولین مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مرآت که در منطقه ۱۰ برگزار شد، اظهارکرد: این مرکز، مسیری برای رسیدن به یک اشتغال شایسته برای بانوان سرپرست خانوار در رشته های مختلف است، در واقع این مرکز محلی مناسب در راستای یک اقتصاد سالم است که می تواند منجر به یک زندگی آبرومند برای زنانی که نیاز به اشتغال دارند، باشد.

وی با بیان اینکه بانوان در این مرکز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، افزود: پس از بررسی‌های لازم چاره‌ای برای فروش محصولات بانوان این مرکز می اندیشیم تا آنان بتوانند با داشتن یک شغل عزتمندانه به یک زندگی شرافتمندانه برسند.

از زنان سرپرست خانوار حمایت می‌کنیم

کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار، در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۷۵ الی ۸۰ هزار زن سرپرست خانوار در شهر اصفهان، گفت: با توجه به نوع نگاه جامعه، تاکنون توانمندی زنان سرپرست خانوار نادیده گرفته شده، بنابراین راه‌اندازی چنین مراکزی همچون مرکز رشد مرات حرکتی پسندیده در احیاء توانایی آنها است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زن سرپرست خانوار باید توانایی مراقبت از خانواده خود را داشته باشد، افزود: بانوان در مرکز رشد مرآت در حوزه‌های مهارتی مانند خیاطی، صنایع دستی، قلاب بافی، چرم و بسیاری از حرفه های دیگر که هر کدام می تواند محل ارتزاق باشد، توانمند می شوند.

محمدی با بیان اینکه وجود زن سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله بالا بودن آمار طلاق واقعیتی غیرقابل انکار است، تاکیدکرد: این مراکز ، محلی برای گداپروری نیست، بلکه در این مراکز برنامه‌ای عزتمندانه برای مراقبت از زن سرپرست خانوار در دفاع از کیان خانواده خود و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی تنظیم شده است.

وی تاکیدکرد: این مراکز باید در تمامی مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان راه‌اندازی شود تا تمامی زنان سرپرست خانوار بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

آموزش زنان سرپرست خانوار

عبدالرسول امامی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این مراسم اظهارکرد: مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مرآت با همکاری و مشارکت موسسه خیریه صدیقین در منطقه ۱۰ راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بانوان پس از آموزش های لازم می‌توانند محصولات خود را با همکاری مرکز به فروش برسانند، گفت: صنایع دستی، آشپزی، بافتنی و ... از جمله مشاغلی است که در مرکز رشد مرآت آموزش داده می شود.    

کد خبر 334920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.