قلعه‌نویی: در نیم‌فصل دوم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: تمام بازی‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر سخت است، چون دروازه‌ها کوچک‌تر و امتیاز گرفتن از حریفان سخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش با صنعت نفت آبادان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، با تسلیت شهادت دریانوردان کشورمان در حادثه جانسوز کشتی سانچی و آرزوی صبر برای بازماندگان اظهار کرد: بازی بسیار سختی در پیش داریم. البته تمام بازی‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر سخت است چون هم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود و هم امتیاز گرفتن از حریفان سخت می‌شود، اما خوشحالم که ذوب‌آهن روز به روز بهتر می‌شود، هرچند دو بازیکن مصدوم داریم که احتمالاً به این بازی نمی‌رسند ولی قطعاً در نیم‌فصل دوم با یارگیری که انجام داده‌ایم و نشاطی که در تیم به وجود آمده است، بازیکنان تلاش می‌کنند که جایگزین‌های مناسبی باشند.

وی افزود: صنعت نفت تیمی بسیار خوب و جزء تیم‌های رده بالای جدول است که به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی هم رسیده است. فراز کمالوند مربی بسیار باهوشی است و بازیکنان بسیار خوبی هم در اختیار دارد. تنها نگرانی‌ام این است که بازیکنان ما در باد پیروزی در دربی باشند و به آنها تأکید می‌کنم که آن بازی دیگر تمام شده است و باید به فکر بازی‌های آینده و به خصوص بازی با صنعت نفت باشند تا بتوانیم با همان کیفیتی که برابر سپاهان بازی کردیم، سه امتیاز بازی با صنعت نفت را هم کسب کنیم. صنعت نفت مهاجمان خطرناکی دارد اما اگر بتوانیم کاری که در بازی سپاهان انجام دادیم را تکرار و ارتباط خط هافبک و مهاجمان تیم صنعت نفت را قطع کنیم، قطعاً به هدفمان خواهیم رسید.

قلعه‌نویی ادامه داد: در نیم‌فصل دوم با توجه به شرایط تیم هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و اگر این سه امتیاز را بگیریم به بالای جدول نزدیک می‌شویم. نگرش ما در نیم‌فصل دوم عوض شده است و بازیکنان قبلی و آنهایی که به تیم اضافه شدند واقعاً به تیم کمک می‌کنند. البته تجربه تلخی از نیم‌فصل نخست داشتیم که بعد از بازی فردا بازگو خواهم کرد و می‌گویم که چه اتفاقاتی افتاده است. ولی در حال حاضر نشاط خوبی در تیم حاکم است که باعث شده بتوانیم خوب امتیاز بگیریم. این سه امتیاز برای ما بسیار مهم است که شاید از پایین جدولی‌ها جدا و به بالای جدولی‌ها نزدیک‌تر شویم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد شهباززاده گفت: ما سجاد شهباززاده را می‌خواستیم چون با وجود سجاد می‌توانستیم با چند مدل بازی کنیم که مرتضی تبریزی هم در حال حاضر تقریباً این کار را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه در آینده بازی‌های لیگ هر سه یا چهار روز یک بار برگزار می‌شود و در صورت پیروزی در دیدار پلی‌آف آسیا هم شش بازی در لیگ قهرمانان آسیا در پیش داریم، باید برخی پست‌هایمان را تقویت کنیم. به دنبال جذب یک مهاجم خارجی هستیم و در حال رایزنی هستیم و چند بازیکن مدنظرمان است که وقتی نهایی شد، نام آنها اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: قول می‌دهم که در آسیا خیلی راحت‌تر بازی خواهیم کرد و همان راهی را که با سپاهان رفتم با ذوب‌آهن می‌رویم. می‌توانیم نتایج خوبی در آسیا بگیریم و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

این همه پرواز برای بازیکنان سم است

قلعه‌نویی در مورد شرکت بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات ریکاوری تیم ملی افزود: مسئولان فدراسیون و کی‌روش برنامه‌هایی برای تیم ملی دارند که در حال اجرای آن هستند، اما این ریکاوری به ضرر تیم‌های شهرستان است. مثلاً بازیکن ما ساعت ۶ صبح روز بعد بازی بلیت گرفته و بدون استراحت دو پرواز انجام داده است. با مارکار آقاجانیان صحبت کرده‌ام و احتمالاً بازیکنان در این هفته در اختیار ما هستند چون تمرین ریکاوری به ضرر تیم‌های شهرستانی و این همه پرواز، برای بازیکنان سم است. همیشه سعی می‌کنیم برای بازی با تیم‌های داخلی ۳۰ ساعت قبل از بازی در آن محل باشیم که ریکاوری بازیکنان انجام و این سم از بدن آنها خارج شود. ولی چون برنامه مربی تیم ملی این است باید اجرا کنیم که در روحیه بازیکنانمان هم تأثیری نگذارد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: البته این کار برای تیم‌های تهرانی خیلی خوب است چون در تهران بازی می‌کنند و همان جا هم ریکاوری می‌کنند. مثلاً یک تیم تهرانی با یک پرواز به اهواز می‌رود و با یک پرواز برمی‌گردد، اما این بازی به اضافه تمرین ریکاوری برای تیم‌های شهرستانی به اندازه پنج پرواز است و این پروازهای مکرر باعث افت بازی شهرستانی‌ها می‌شود.

وی در مورد لزوم حضور فیزیکی سرمربی تیم ملی در تمرینات ریکاوری گفت: اجازه بدهید به جاده خاکی بزنیم (با خنده). برخی مدیران می‌گویند روزی ۲۰ ساعت کار می‌کنیم که کاملاً اشتباه است چون در جایی که برنامه و ساختار وجود نداشته باشد، مدیر باید روزی ۲۰ ساعت کار کند. اگر ساختار درستی داشتیم، مدیر باید هشت ساعت کار می‌کرد، هشت ساعت می‌خوابید و هشت ساعت هم به تفریح و خانواده‌اش می‌رسید تا در هشت ساعت کار بازدهی داشته باشد و به اندازه ۶۰ ساعت به کشور خود خدمت کند. در مورد تمرین ریکاوری تیم ملی، حق را به کی‌روش می‌دهم چون حتماً ساختار و برنامه‌ای را تعریف کرده و این تمرینات بر اساس این برنامه جلو می‌رود. حضور فیزیکی مربی تأثیر دارد، اما ساختار و برنامه مهم‌تر است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا نگاه مدیران کارخانه ذوب‌آهن به این باشگاه پس از مصاحبه گلایه‌آمیز آذری تغییری هم کرده است، اظهار کرد: ذوب‌آهن از نظر امکانات، فضای ورزشی و تعداد تیم‌ها به معنای واقعی یک باشگاه است، اما بودجه ۲۵ میلیاردی آن را به ۱۵ میلیارد رسانده‌اند. قبلاً ورزش یک سازمان بود که هفت وزیر در شورای عالی ورزش عضو بودند، اما از وقتی وزارتخانه شد کوچکتر شد در حالی که ورزش از واجبات است. بودجه باشگاهی مانند ذوب‌آهن نیز که ساختارسازی و به ورزش کشور خدمت کرده است را کم کرده‌اند و واقعاً اذیت می‌شویم. نخستین سالی است که بازیکنان در ابتدای فصل جریمه شده‌اند و باشگاه به برخی تعهدات مالی خود عمل نکرده است، اما با این وجود نتایج خوبی گرفته‌ایم. بازیکن هم تنها دو نفر را می‌شناسد؛ کسی که به او پول بدهد و مربی که به او بازی بدهد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: مدیرعامل باشگاه پس از بازی با سپاهان به بازیکنان پاداش داد که جای تشکر دارد. برخی تیم‌ها که شرایط خوبی هم ندارند تا ۵۰ درصد مبلغ قراردادهای خود را دریافت کرده‌اند و تازه معترض هم هستند. از مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن تقاضا دارم که تیم را در آستانه حضور در پلی‌آف آسیا از نظر مالی شارژ کند.

کد خبر 334902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.