ضربه بانک کشاورزی به کشاورزان اصفهان/مدیران بی‌کفایت، زاینده‌رود را خشکاندند

دبیر خانه کشاورز استان اصفهان با تاکید بر اینکه خشکی ۱۰۰ درصدی زاینده‌رود نشان از بی‌کفایتی برخی از مدیران استان دارد، گفت: در حالیکه بانک کشاورزی به نام کشاورزان است، اما امروز کشاورزان غرب و شرق اصفهان درگیر بیشترین مشکل با این بانک هستند.

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص وضعیت کشاورزی در استان اصفهان با توجه به خشکی زاینده رود، اظهار کرد: متاسفانه کشاورزی اصفهان در درجه نخست بیشترین ضربه را از عدم مدیریت برخی مدیران استان خورد تا خشکسالی و ناشکری است که ما بی آبی امروز اصفهان را گردن خشکسالی بیندازیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر خشکی زاینده رود را گردن خشکسالی بیندازیم، ناشکری کرده و طبیعت قهر می کند، گفت: آقای زرگرپور، استاندار سابق اصفهان زمانی که در وزارت نیرو تصدی داشت به این امر توجه نکرد که با زدن تونل آبرسانی کوهرنگ سه، همزمان باید سد آن احداث می شد و ساخت سد را ۱۵ سال بیشتر به تعویق انداختند.

دبیر خانه کشاورز استان اصفهان درباره عملکرد استاندار جدید اصفهان در پیگیری مباحث آب استان، گفت: ما باید به استاندار جدید اصفهان در خصوص پیگیری مطالبات آب استان فرصت دهیم و مهرعلیزاده از زمانی که به اصفهان آمد به طور تمام وقت بر روی مسائل آب استان تمرکز داشته و سعی در رفع آن دارد.

بی‌کفایتی برخی مدیران عامل خشکی ۱۰۰ درصدی زاینده رود

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد خشکی زاینده رود مربوط به خشکسالی است، تصریح کرد: خشکی ۱۰۰ درصدی زاینده رود نشان از بی کفایتی برخی از مدیران استان دارد و گرنه دلیلی وجود ندارد که این رود به چنین وضعی دچار شود!

صادقی با تاکید بر اینکه امروز کشاورزان اصفهان دچار بیشترین مشکل هستند، اظهار کرد: در حالیکه بانک کشاورزی به نام کشاورزان است اما امروز کشاورزان غرب و شرق استان درگیر بیشترین مشکل با این بانک هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به نحوی شده که کشاورزان وسایل خانه و ادوات کشاورزی خود را می فروشند تا شکم خانواده هایشان را سیر کنند در حالیکه مدیران بانک کشاورزی به دلیل فشار و یا خوش خدمتی به بالادستان خود، بیشترین فشار را بر کشاورزان وارد می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اصفهان باید پای زمین مشخص شود

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور با بیان اینکه چند سال پیش با تلاش نمایندگان مجلس مقرر شد تا سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده شود، گفت: متاسفانه کشاورزان اصفهان از ترس آبرو سال به سال وام خود را به همراه سودش تمدید و یک سال به عقب می اندازند و امروز شرایط به گونه‌ای شده که رقم بازپرداخت وام کشاورزان اصفهان بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان شده و دیگر مشمول این قانون نمی شود در حالیکه اصل وام آنها ۲۰ میلیون تومان بود.  

وی در خصوص اینکه جهاد کشاورزی اعلام کرده با وجود خشکسالی و کاهش سطح زیر کشت، هنوز کشاورزی مزیت نخست استان است و با روش های نوین آبیاری میزان تولید اصفهان مطلوب است، گفت: متاسفانه امروز مدیران جهاد کشاورزی در دفاتر خود می‌نشینند و بدون اطلاع از شرایط واقعی کشاورزان، اظهارنظر می کنند.

صادقی با بیان اینکه نباید مدیر جهاد کشاورزی اصفهان در تهران و در دفتر وزیر انتخاب شود، اظهار کرد: مدیر جهاد کشاورزی اصفهان باید از سر زمین های کشاورزی و با رای کشاورزان انتخاب شود تا مدیران پا به پای این قشر، مشکلات آنها را احساس کنند.

شرق اصفهان نیازمند توسعه کشت گلخانه ای است

وی در خصوص تغییر روش های آبیاری و الگوی کشت در استان، اظهار کرد: برخی در شرق اصفهان اراضی خود را مجهز به آبیاری بارانی کردند اما در نهایت  به دلیل نبود آب، تمام وسائل کشاورزی آنها زیر زمین نابود شد.

دبیر خانه کشاورز استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر آبیاری بارانی در شرق اصفهان جوابگو نیست، تصریح کرد: باید در شرق اصفهان به سمت کشت گلخانه ای پیش رویم و دولت باید برای توسعه آن هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش در کشور هلند کمتر از سه استان پربارش ایران است، گفت: به دلیل حمایت های دولت این کشور و استفاده از روش های نوین کشت، درآمد کشت گلخانه ای در هلند دو برابر درآمد نفتی کشورمان است.

مدیران کشاورزی تنها مرد شعار هستند

صادقی با انتقاد بر اینکه مدیران کشاورزی کشور امروز تنها مرد شعار هستند، تاکید کرد: کشاورزان کشور و اصفهان در مضیقه هستند و گاهی دیده می شود که برای گذران زندگی خود ناچار به فروش کلیه هستند.

وی با انتقاد بر اینکه نمی خواهیم واقعیت های موجود را در خصوص وضعیت بحرانی کشاورزی اصفهان باور کنیم، گفت: در این مسیر رسانه ها و به خصوص صدا و سیما بسیار کوتاهی کرده اند.

دبیر خانه کشاورز استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه صدا و سیما به دلیل عدم شفاف سازی در خصوص وضعیت کشاورزی مقصر است، اظهار کرد: رسانه ملی باید اطلاع رسانی درستی داشته باشد و معتقدم در کشور باید راستگویی باب شود.

کد خبر 334897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.