برخورد سلبی در تکنولوژی‌های نوظهور اثربخش نیست

نطنز- فرماندار نطنز گفت: برخورد سلبی در خصوص تکنولوژی‌های نوظهور اثربخش نخواهد بود، بنابراین در بحث آسیب های فضای مجازی نباید به عقب برگردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی در نشستی که با موضوع تاثیر فضای مجازی بر روند و رشد آسیب های اجتماعی، فرصت ها و تهدیدهای آن برگزار شد، با تأکید بر تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده گفت: استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی در محیط خانواده سبب کاهش سطح ارتباطات عاطفی،‌ میزان گفتگو در خانواده‌ها شده است.

وی افزود: استفاده نادرست از این امکانات سبب از بین رفتن حریم ها در خانواده شده و حتی در مواردی منجر به بروز اختلافات تا حد طلاق و جدایی است.

حسنی با بیان اینکه کاربران فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: عدم آگاهی از این فضا می‌تواند زندگی شخصی افراد را متحول کرده و آسیب‌های جدی را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از اصحاب رسانه و نیروهای فعال اجتماعی در آگاهی بخشی و توانمندسازی جامعه خواستار حضور بیشتر و فعال‌تر گروه های مختلف فعال اجتماعی و اصحاب رسانه در کارگروه‌های اجتماعی شد.

فرماندار نطنز به اهمیت استفاده از شیوه های کارشناسی شده، علمی و مبتنی بر تجربیات قبلی پرداخت و اظهار کرد: برخورد سلبی در خصوص تکنولوژی‌های نوظهور اثربخش نخواهد بود، بنابراین در بحث آسیب های فضای مجازی نباید به عقب برگردیم و مانند ممنوعیت ماهواره رفتار کنیم. 

وی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست و کار کارشناسی شده از همه توان جامعه از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اداره ورزش و جوانان و رسانه ها برای تدبیر، تمهید و کاهش اثرات آسیب ها قدم برداریم.

حسنی ادامه داد: برای کنترل موضوع آسیب‌های اجتماعی ناشی از واقعیت های فضاهای مجازی نیازمند برنامه ریزی و اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت هستیم.

وی استفاده از نوآوری های اجتماعی و ارایه طرح های جدید و بهره گیری از ظرفیت های سازمان‌های مردم نهاد و رسانه ها و به ویژه کانال‌های تلگرامی جهت آموزش، اطلاع رسانی، تبلیغ و جذب مخاطب  را ضروری دانست و گفت: در ساختار زندگی اجتماعی امروز، سبک زندگی و رفتار و عادت های مردم تغییراتی رخ داده که اجتناب ناپذیر است به همین علت باید با ارایه طرح های نو به مقابله و مهار آسیب های نوظهور مانند آسیب های فضاهای مجازی بپردازیم.

کد خبر 334896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.