راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی مرهمی بر چهره زرین شهر

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: راه‌اندازی شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر مرهمی برای التیام زخم‌هایی است، که برخی اصناف بر چهره شهر از خود برجای گذاشته‌اند.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به روند اجرای پروژه مشاغل کارگاهی زرین شهر اظهار کرد: شهرها به دلیل گستردگی دارای مشکلاتی همچون نابسامانی بصری هستند که در برخی مواقع این مسئله باعث بروز انواع آلایندگی‌های سمعی و بصری در نقاط مختلف شهر می‌شود.

وی افزود: این مسئله باعث شده تا شهرداری زرین شهر برای تعیین چارچوب و جلوگیری از این روند و همچنین ایجاد نظم و ساماندهی وضعیت موجود تلاش و برنامه‌ریزی کند و پروژه مشاغل کارگاهی زرین شهر با همین هدف اجرایی شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید توجه داشت بیش از ۶۰ درصد از اصناف زرین شهر خدماتی و تولیدی هستند و چند صد نفر از این مشاغل ارتزاق می‌کنند، از این رو ساماندهی و جابجایی این نوع مشاغل تنها با راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با کسبه در خصوص جابه‌جایی‌ها انجام گرفته تا نارضایتی در بین اصناف ایجاد نشود،  ادامه داد: راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر قطعا مرهمی خواهد بود برای التیام زخمی که در برخی موارد اصناف از خود بر چهره شهر باقی گذاشته‌اند و این زخم‌ها شهر را نازیبا کرده است، اما روند این پروژه به دلایل مشکلات اقتصادی شهرداری به کندی در حال پیش رفت است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین درخواست کسبه، مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم برآن شد این پروژه را در، دو فاز با سرعت بیشتر اجرایی کند.

محمدی اضافه کرد:از آنجایی که این شهرک از داشتن برخی از امکانات و زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی محروم است، شهرداری زرین شهر با برنامه‌ریزی وارد میدان عمل شد تا با تامین زیرساخت‌های لازم درخواست بحق کسبه در خصوص راه‌اندازی این مجموعه گام‌های موثری را بردارد.

وی در ادامه از اجرای فاز اول شبکه برق مشاغل کارگاهی زرین شهر خبر داد و گفت: فاز اول شبکه برق این مجموعه از جمله اجرای شبکه فشار ضعیف، اجرای شبکه ۲۰ کیلو وات و همچنین نصب پست هوایی و روشنایی بلوارها از ابتدای دی ماه با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال آغاز شد و مدت زمان اجرای این پروژه ۶ ماه در نظر گرفته شده است.

شهردار زرین شهر عنوان کرد:با توجه به اینکه در بحث مشاغل مزاحم شهری، سلامت مردم درمعرض خطر است، کسبه باید با توجه به تامین زیرساخت‌های این شهرک اقدامات لازم را در خصوص اخذ پروانه و آغاز عملیات ساخت و ساز در این مجموعه را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 334891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.