تاسیس بانک فرهنگیان در انتظار دریافت مجوز بانک مرکزی است

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: در حال حاضر برای تاسیس بانک فرهنگیان در انتظار اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم.

 مهدی نیکدل در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص راه اندازی بانک فرهنگیان و محاسنی که به همراه دارد، اظهار کرد: یقیناً چنانچه سرمایه گذاری و وجوه  فرهنگیان در بانک خودشان انجام شود،  بسیاری از مشکلات این قشر از جمله وام، کارت اعتباری، خدمات درمانی، بیمه و موارد دیگر حل می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که وجوه معلمان در بانک‌های مختلف به صورت پراکنده باشد، نمی‌توان به صورت متمرکز خدمات را به فرهنگیان ارایه داد.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در خصوص برنامه های صندوق فرهنگیان برای بازنشستگان اظهار کرد: امسال آمار بازنشستگان بالا بوده و موظف به پرداخت پاداش آنها هستیم در این زمینه بازنشستگان عضو صندوق ذخیره برای ما در اولویت است و در نظر داریم بالاترین سود را برای سرمایه‌گذاری بازنشستگان آموزش و پرورش ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که مکمل پرداخت‌های دولت به بازنشستگان را به آنها پرداخت کنیم تا بتوانند حقوق بازنشستگی خوبی را در دوران اتمام مسئولیت‌شان دریافت کنند.

نیکدل در خصوص نحوه خرید سهام در بانک فرهنگیان اظهار کرد: در حال حاضر تنها افراد شاغل در آموزش و پرورش امکان خرید سهام بانک فرهنگیان را دارند اما در نظر داریم در آینده نزدیک سهام این بانک به بازنشسته‌ها نیز فروخته شود.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: فروش سهام و تعداد سهامداران تعریف شده برای بانک فرهنگیان هنوز اعلام نشده اما به طور طبیعی وقتی پذیره نویسی کنیم، همه فرهنگیان اعم از بازنشستگان شاغل هم می توانند سهم خریداری کنند و در این بخش مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: استان اصفهان در بخش آموزش و پرورش استان پیشرویی است و معمولا همه پروژه های جدید با اصفهان شروع می شود. در اصفهان به غیر از پروژه هایی که برای هتل و مسایل شهری وجو دارد، مورد خاص دیگری در بانک فرهنگیان در نظر نگرفته‌ایم و همانند همه استانها در بخش بانک فرهنگیان برای فرهنگیان اصفهان هم برنامه‌ریزی خواهد شد.

نیکدل با بیان اینکه در حال حاضر برای تاسیس بانک فرهنگیان در انتظار اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم، گفت: با تاسیس این بانک در آینده می‌توان به فرهنگیان نوید داد که این قشر بتوانند منافع حاصله از سرمایه‌گذاری را خودشان استفاده کنند.

کد خبر 334875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.