شهروندان به علامت استاندارد مرغ و تخم مرغ توجه کنند

نطنز- رییس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود فقط از مرغ و تخم مرغ‌هایی استفاده کنند که تاییدیه وزارت بهداشت، علامت استاندارد و تاریخ انقضا دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سید محمد مهدی نظام طاهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آموزش و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان تمام تلاش خود را برای پیشگیری از این بیماری با آموزش دقیق به جامعه هدف و مسئولان امر به کار گرفته اند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما شیوع پیدا می کند، افزود: تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلای پرندگان به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گزارش نشده است.

وی از آمادگی کامل شبکه دامپزشکی نطنز برای مقابله با این بیماری خبر داد و گفت: سال گذشته یک مورد ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد در شهرستان از طریق دانه های آلوده گزارش شد که بلافاصله طرح آموزش و پیشگیری از این نوع بیماری برای جامعه هدف با حضور نیروها اجرا شد و خوشبختانه با اجرای آموزش ها، تاکنون موردی مشاهده نشده است.

طاهری ادامه داد: مانور مقابله با این نوع بیماری نیز در شهرستان انجام شده است و اگر مورد مشکوکی به شبکه دامپزشکی اعلام شود، بلافاصله برای تشخیص و مقابله ورود خواهیم کرد.

وی از مرغداران درخواست کرد: در صورت تلفات زیاد، موضوع را برای بررسی و پیشگیری به مسئولان مربوطه و کارشناسان شبکه دام پزشکی اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

رییس شبکه دامپزشکی از آموزش کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست نطنز به دلیل احتمال ابتلای پرندگان مهاجر به این ویروس خبر داد و گفت: شهروندان برای حفظ سلامت خود فقط از مرغ و تخم مرغ‌هایی که تاییدیه وزارت بهداشت، علامت استاندارد و تاریخ انقضا دارند، استفاده کنند.

کد خبر 334857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.