موافق تعطیلات دوهفته‌ای میان فصلی مدارس هستم

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی میان فصلی فقط به دلیل آلودگی هوا نیست و موضوعات دیگر هم درگیر این موضوع است، بنده موافق تعطیلی یک ماه نیستم ولی تعطیلی دو هفته ای به نظرم خوب است و بر کیفیت تحصیلی هم تاثیر مثبت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در حاشیه نود و ششمین شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در خصوص استخدام مربیان سوادآموزی گفت: برای مربیان شریف سوادآمرزی لایحه ای به مجلس داده شده است و منتظر تکلیف آن هستیم و این لایحه حرف آخر ما در مورد استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریس را مشخص می کند.

وی در خصوص وضعیت آزمون استخدام های جدید نیز تاکید کرد: مهم ترین مانع برای برپایی آزمون، ردیف های استخدامی کشور است که با سازمان استخدامی کشور مرتبط است و هفته آینده زمان این آزمون مشخص می شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد افزایش حقوق معلم مدارس استثنایی نیز تصریح کرد: افزایش حقوق در مبنای کشوری ما مشخص است و سختی کار و افزایش حقوق کاملا در چارت سازمانی کشور معلوم است و همکاران ما در مدارس استثنایی شامل سختی کار هستند و این موضوع در اوایل سال آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

بطحایی در خصوص تعطیلی میان فصل مدارس خاطرنشان کرد: تعطیلی میان فصل برای آموزش و پرورش یک موضوع بین دستگاهی است و علاوه بر سازمان محیط زیست سایر سازمان با این موضوع درگیر هستند و این بحث نیاز به بررسی یسشتر دارد و از این رو در آینده تکلیف این موضوع مشخص می شود.

وی ادام داد: تعطیلی میان فصلی فقط برای آلودگی هوا نیست و موضوعات دیگر هم درگیر این موضوع است، بنده موافق تعطیلی یک ماه نیستم ولی تعطیلی دو هفته ای به نظرم خوب است و بر کیفیت تحصیلی هم تاثیر مثبت گذارد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد سفر راهیان نور مدارس هم افزود: دستور العمل آزمایشی اردو راهیان نور ارسال شده است و در سه ماه پایان سال نظرات استان ها برای ما ارسال می شود، به نظر می رسد دستورالعمل آزمایشی دستور العمل جامعی باشد.

بطحایی در راستای فضای مکانی آموزشی نیز گفت: متاسفانه فضاهای آموزشی به خصوص در سالهایی که کلان شهرها رشد پیدا کرده است شرایط خوبی نداشته و در لایحه بودجه ٩٧ گشایش های خوبی پیش بینی شده است و به دنبال هموار کردن تغییرات کاربری هستیم و اگر لایحه بودجه ٩٧ به تصویب برسد یک فضای کیفی خوبی برای سال آینده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با عرض تاسف فضاهای آموزشی ما در برخی مناطق ناایمن است ولی در بودجه٩٧ دومکانیزم خوب در نظر گرفته شده است و کمیسیون تلفیق هم نسبت به آن به نتایج خوبی رسیده و امید است در صحن علنی هم لایحه بودجه موردنظر تصویب شود.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بازنشستگی معلمان زن هم اظهار کرد: براساس قانون بانوان ما در سن بیست و پنج سالگی می توانند درخواست بازنشستگی بدهند، اما اگر در منطقه موردنظر نیاز به معلم نداشته باشیم با درخواست بازنشستگی موافقت می کنیم ولی اگر در مواردی شرایط نیروی کافی نباشد شرایط بازنشستگی برای ما فراهم نمی شود، حتما اگر خروج همکاران ما مشکل نداشته باشد ما موافقت می کنیم.

بطحایی در پایان گفت: جذب نیرو نیازمند یک روند طولانی است و همین امر ما را دچار مشکل کرده است، چنانچه در مناطقی نیروی جایگزین وجود داشته باشد با درخواست بازنشستگی موافقت می کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 334855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.