گزارش خودکشی در مناطق زلزله‌زده به تیم "سحر"  اعلام نشده است

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه تیم‌های حمایت روانی هلال احمر در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند،‌ گفت: حضور این تیم‌ها تأثیر مثبتی در کنترل مشکلات روحی و روانی مردم داشته است.

حیدرعلی خانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،‌ اظهار کرد: تیم حمایتهای روانی "سحر" شامل یک مددکار، روان‌شناس و پزشک عمومی در مناطق شهری و روستایی سر پل ذهاب برای بررسی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی و انجام حمایت روانی مستقر شده و هر هفته یک تیم به صورت چرخشی به منطقه اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تیم‌های حمایتی "سحر" تا ۲۰ اسفند در منطقه سرپل ذهاب مستقر هستند، اضافه کرد: این تیم در کنار دیگر تیم های اعزامی از هلال‌احمر استان اصفهان در منطقه فعالیت دارد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه مردم سرپل ذهاب در حوزه مشکلات روانی به دو دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: مشکلات روانی برخی از حادثه‌دیدگان در زلزله کرمانشاه ریشه‌دار و متعلق به گذشته است و برخی دیگر نیز با توجه به شرایط موجود دچار مشکلات روانی، یاس و نا امیدی شده‌اند که این دو قشر در قالب معاینات روانپزشکی تفکیک شده و در صورت نیاز برای بررسی های بیشتر به روانشناس دیگر ارجاع داده می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌ها و مداخلات پس از بحران تیم‌های حمایت روانی "سحر"، ‌تأثیر بسیار زیادی در کنترل مشکلات روحی و روانی مردم داشته است،  مشکلات کودکانی که ترس از محیط  داشته اند و در کلاس درس حضور پیدا نمی کردند با مشاوره‌های متخصصان رفع شد،‌ همچنین موارد افسردگی و انزوای حاد مدیریت شده و خوشبختانه توانسته تأثیر بسیار مثبتی در اوضاع روحی و روانی مردم داشته باشد.

خانبازی با تأکید بر اینکه مداخلات اجتماعی و روانی باید به صورت فرآیندهای مداوم و زمان‌بر انجام شود،‌ گفت: این مداخلات و استقرار تیم های حمایت روانی باید ادامه پیدا کند تا نتیجه لازم حاصل شود چرا که بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات به مرور زمان خود را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: علی رغم مشکلات موجود بررسی‌ها و مداخلات پس از بحران در حال انجام است و تأثیر بسیار مثبتی داشته است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص آماری که از خودکشی‌ها در مناطق زلزله‌زده ارائه می شود،‌ گفت: موردی از خودکشی به تیم ما گزارش نشده و تنها مواردی مثل افسردگی،‌ انزوا،‌ ترس کودکان،‌ اضطراب و دیگر اختلالات روانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: حمایت‌های روانی "سحر" در منطقه سرپل ذهاب و روستاهای ثلاثه باباجانی به همه شهروندان خدمات کماکان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 334829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.