جوانبخت: ذوب‌آهن که پول ندارد چرا تیمداری می‌کند؟!

بازیکن تیم شطرنج ذوب‌آهن گفت: بخشی از قرارداد فصل گذشته و تمام قرارداد این فصل را از باشگاه ذوب‌آهن طلب دارم، اما باشگاه حتی نسخه‌ای از قراردادم را در اختیارم نمی‌گذارد.

نیما جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد مطالباتش از باشگاه ذوب‌آهن اظهار کرد: در فصل گذشته لیگ برتر شطرنج که دور نخست آن از مرداد تا بهمن ماه ۹۵ برگزار شد، عضو تیم ذوب‌آهن بودم که به مقام دوم این مسابقات هم رسیدیم. کل مبلغ قرارداد من ۱۲.۵ میلیون تومان بود که باشگاه تازه در تیرماه امسال ۳۰ درصد آن را به حسابم واریز کرد.

وی با گلایه از اینکه برای کسب مقام نایب‌قهرمانی لیگ هیچ تبریکی به اعضای تیم گفته نشد، افزود: بیشتر بازیکنان تیم که از این شرایط ناراضی بودند، امسال به تیم‌های دیگر مثل شهرداری تبریز و رشت پیوستند. من هم قرار نبود در ذوب‌آهن بمانم، اما با وعده‌هایی که داده شد، در دقیقه ۹۰ و با قرارداد ۱۵ میلیون تومانی در این تیم ماندم که البته تا کنون هیچ دریافتی نداشته‌ام.  

این استاد بین‌المللی شطرنج ایران ادامه داد: یک دور از لیگ امسال باقی مانده، اما چون تیم نسبت به فصل گذشته ضعیف شده شانس کسب مقام نداریم.

جوانبخت با بیان اینکه باشگاه ذوب‌آهن حتی یک نسخه از قرارداد را در اختیار  من نگذاشته است، گفت: وقتی دلیل را جویا شدم، گفتند در سال‌های گذشته برخی ورزشکاران باشگاه با استفاده از برگه قرارداد خود برای دریافت مطالباتشان شکایت کرده‌اند و مشکلاتی برای باشگاه به وجود آمده که نمی‌خواهند آن مشکلات تکرار شود.

شطرنج‌باز اصفهانی اظهار کرد: حدود هفت سال است که حضور در لیگ برتر را با تیم‌های مختلف مثل پتروشیمی، سایپا و پرسپولیس تجربه کرده‌ام، ولی شاید به اندازه دو سال پول گرفته باشم. البته تیم‌های قبلی‌ام هم در پرداخت پول تأخیر داشتند، اما حداقل یک نسخه از قراردادم را در اختیارم می‌گذاشتند. شاید سیاست‌ اشتباه فدراسیون هم در این مشکلات بی‌تأثیر نباشد چون در جواب ما می‌گویند حضور تیم‌ها از اینکه نحوه پرداخت قراردادها به بازیکنان چگونه باشد، مهم‌تر است و در این مورد به باشگاه‌ها سخت‌گیری نکرده‌اند.

وی افزود: باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید هر وقت پول برسد تسویه می‌کنیم، ولی این زمان خیلی طولانی شده است. البته انتظار داشتم که آقای گلشنی، رییس هیئت شطرنج استان که سرپرست تیم است و سرمربی تیم حمایت بیشتری از بازیکنان انجام دهند. البته سرپرست تیم می‌گوید در یک ماه اخیر ۱۰ بار به باشگاه ذوب‌آهن مراجعه کرده و با مدیرعامل و معاون باشگاه جلسه داشته است. البته شرایط بد اقتصادی باشگاه ذوب‌آهن را درک می‌کنم، اما مجبور نیستند وقتی پول نیست در لیگ شطرنج تیمداری کنند!

جوانبخت در مورد برنامه‌های خود در رده ملی گفت: از امسال باید در رده سنی بزرگسالان مسابقه دهم. تا مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی صعود کرده‌ام. امسال ۱۲ نفر به فینال مسابقات انتخابی تیم ملی می‌رسند که این مرحله اواخر اسفندماه و با حضور شطرنج‌بازان مطرح ایران مثل احسان قائم‌مقامی برگزار می‌شود و در نهایت پنج نفر به ترکیب تیم ملی راه پیدا می‌کنند.

کد خبر 334814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ورزش دوست IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    5 0
    واقعا جای تاسف داره قرارداد یکی از بهترین بازیکنان کشور 15 میلیونه ؟؟ تازه اونم بهش نمیدن ...