استقرار مطب پزشکان در مجتمع‌های مسکونی غیرقانونی است

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: طبق طرح تفصیلی، استقرار مطب پزشکان در مجتمع‌های مسکونی به هیچ‌وجه مجاز نیست و در صورت مشاهده یا اعلام شکایت شهروندان، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مطابق با بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، امکان راه‌اندازی برخی از مشاغل مانند دفاتر روزنامه و وکالت با تعیین شرایطی در ساختمان‌های مسکونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مستأجر نمی‌تواند در ملک اجاره ای این مشاغل را دایر کند، اظهارکرد: گاهی دیده شده که مستأجر ملک مسکونی را اجاره کرده و شغل‌هایی مانند دفاتر مهندسی در آن ایجاد و مشکلاتی را برای همسایگان و سایر شهروندان ایجاد می‌کند که غیرقانونی است.

 مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان ادامه داد: صاحبان مشاغل باید شرایط طرح تفصیلی را رعایت کنند، به عنوان مثال طبق طرح تفصیلی میزان پارکینگ لازم برای یک مطب پزشکی بیشتر از واحد مسکونی است، به طوری که هر مطب پزشکی به ازای هر ۵۰ مترمربع باید دو واحد پارکینگ داشته باشد.

وی تاکیدکرد: شهروندان باید توجه داشته باشند، اگر ساختمانی را برای نیاز اداری خریداری کنند، باید کاربری اداری داشته باشد و پارکینگ مورد نظر به میزان لازم فراهم شود.

حیدری با بیان اینکه صاحبان دفاتر مهندسی باید برای محل فعالیت خود مجوز کاربری مختلط دریافت کنند، گفت: طبق طرح تفصیلی استقرار مطب پزشکی در مجتمع‌های مسکونی به هیچ‌وجه مجاز نیست و باید کل مجموعه پزشکی باشد، اما گاهی مشاهده می‌شود که مطبهای پزشکی در ساختمانهای مسکونی دایر شده و باعث اذیت و آزار دیگر واحدها می‌شوند؛ این اقدام غیرقانونی است.

کد خبر 334807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.