نظارت، رکن اساسی پروژه‌های عمرانی است

رییس اداره نظارت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: بهترین نقشه‌ها و طرح‌ها اگر نظارت خوبی در اجرا نداشته باشد، بی‌ارزش است، بنابراین نظارت، رکن اساسی پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

مسعود توکلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نظارت بر پروژه‌ها از طریق مهندسان مشاور و نیروهای نظارتی مناطق شهرداری انجام می‌شود، البته مهندسان مشاور با انتخاب ناظران مشاور نظارت بر پروژه‌های عمرانی را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: بهترین نقشه‌ها و طرح‌ها اگر نظارت خوبی در اجرا نداشته باشد، بی‌ارزش است، بنابراین نظارت، رکن اساسی پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

رییس اداره نظارت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مراحل نظارتی از زمان تحویل زمین پروژه آغاز می‌شود، گفت: برای انتخاب مشاور، مراحل متفاوت است و بعد از تحویل زمین به پیمانکار، نظارت پروژه آغاز میشود. در مباحث نظارتی طی سال‌های اخیر پیشرفت های قابل‌توجهی داشته‌ایم و در مجموع چشم‌انداز خوبی برای نظارت پروژه‌ها تعریف شده تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

توکلی پور افزود: زمانی گفته می‌شود پروژه نظارت خوبی داشته است که طرح، نقشه و اجرا به درستی انجام شده باشد و پروژه بدون عیب در اختیار شهر و شهروندان قرار گیرد، در واقع یک پروژه اگر بدون عیب باشد، نشانه نظارت، اجرا ، نقشه و طرح ایده‌آل است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها نیاز به تیم نظارت دارد، اما بر روی برخی طرح‌ها مانند پروژه‌های کوچک محله محور، تنها یک نفر نظارت دارد، اظهارکرد: معاونت عمران تعداد ۳۰ طرح عمرانی، هفت پروژه بزرگ ابنیه‌ای و ۱۵ پروژه خیابان‌سازی را تحت نظارت دارد تا با بهترین کیفیت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 334806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.