دومین فصلنامه "دفتر تئاتر" در اصفهان منتشر شد

رییس دفر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از انتشار دومین شماره فصلنامه "دفتر تئاتر" در اصفهان خبر داد.

محمدرضا رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مسایل جدی در عرصه تئاتر، نوشتن درباره آن است، چرا که هنر تئاتر فقط حادثه ای نیست که بر روی صحنه رخ بدهد، بلکه نوشتن درباره آن به ویژه در رسانه ها اهمیت زیادی دارد. متاسفانه فعالیت در این زمینه در اصفهان بسیار کمرنگ است و دفتر تخصصی تئاتر با هدف تقویت فعالیت های تحلیلی و پژوهشی در عرصه تئاتر اقدام به تهیه فصلنامه تخصصی تئاتر کرده است تا فضای شفاهی شکل گرفته درباه این هنر در اصفهان را به فضایی مکتوب سوق دهد.

وی افزود: این فصلنامه تخصصی در گام و شماره نخست خود که در پاییز سال جاری منتشر شد، به بررسی تعدادی از نمایش‌های اجرا شده در اصفهان پرداخت و در دومین شماره نیز تعدادی دیگر از این آثار را مورد نقد و بررسی تخصصی قرار داده است. در این شماره پس از سرمقاله سردبیر ویژه نامه، مقاله های رَوندِکارگردانی در تئاتر ایران از اسداله اسدی، بازتاب‌های نمایشی افسانه‌ها نوشته اکرم ابولمعالی، بررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر سطح استدلال اخلاقی نوشته سوده امیرخانی، حسین سلیمی بجستانی و آرمیتا نوئین، ﺷﺎزده ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ شالشو این جا جا گذاشته... نوشته سعید محسنی و طنز در تئاتر کودک و نوجوان نوشته امید نیاز به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در فصل کارنامه نیز، فعالین و موثرین تئاتر کودک، پیشینه فعالیت‌ها و چشم انداز آینده کاری خود در زمینه تئاتر کودک را بیان کرده اند که این بخش شامل دیدگاه های مجید کیمایی پور، اکرم ابوالمعالی، احمد رضایی دارافشانی، امید نیاز، بهمن گرامی، رسول مسلمی، مهدی فدایی، اسداله اسدی، حبیب اله شفیعی و احمد شاهین فر است. همچنین در این شماره یادواره ای برای دو هنرمند پیشکسوت تئاتر اصفهان، روشن وزیری و الهه خوشکام ارایه شده است.

رییس دفتر تخصصی تئاتر گفت: امیدواریم که بتوانیم در شماره های بعدی این فصلنامه به نقد و تحلیل تمام نمایش های به اجرا درآمده در شهر اصفهان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه پژوهشگران عرصه تئاتر نیز دعوت می کنیم که در صورت تمایل با ارسال آثار پژوهشی خود به دفتر تخصصی تئاتر با این مرکز همکاری کنند.

رهبری با اشاره به اینکه فصلنامه تخصصی تئاتر ضمیمه روزنامه اصفهان زیبا منتشر می شود، عنوان کرد: همچنین علاقمندان می توانند برای تهیه این نشریه به تالار هنر مراجعه کنند.

کد خبر 334793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.