مقابله با سرطان از راه دور میسر می‌شود

محققان دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا در پی توسعه سیستم ایمونوتراپی مقابله از راه دور در درمان سرطان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "مدیکال اکسپرس"، به تازگی محققان در پی گسترش سیستم مبتنی بر اُولتراسوند هستند که می تواند فرآیندهای ژنتیکی را در سلول های T و سلول ایمنی غیر تهاجمی از راه دور کنترل کند تا آنها سلول های سرطانی را شناسایی و از بین ببرند.

ایمونوتراپی به هر گونه درمانی اشاره دارد که در آن از سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری ها از جمله سرطان استفاده شود.  برخلاف شیمی درمانی که سلول های سرطانی را می کشد، ایمونوتراپی روی سلول های سیستم ایمنی عمل کرده و به آنها برای حمله به سرطان کمک می کند.  

این گروه یک رویکرد نوآورانه برای استفاده از مکانیک ژنیک برگزیدند که بر روی چگونگی تغییر نیروهای جسمی و تغییرات خواص مکانیکی سلول ها و بافت ها بر بیان ژن تأثیر می گذارد و محیطی برای کنترل از راه دور ژن و فعال سازی سلول، ایجاد می کند. محققان با استفاده از سونوگرافی خواص مکانیکی سلول های T را تحریک و سپس سیگنال های مکانیکی را به کنترل ژنتیکی سلول ها تبدیل می کنند.

در این مطالعه، محققان نشان دادند چگونه سیستم مکانیکی از راه دور کنترل می شود تا بتواند با خواندن ژنتیکی سلول های T سلول های سرطانی را هدف قرار دهد و از بین ببرد. سلولهای CAR-T دارای سنسور مکانیک نویسی و ماژول های انتقال ژنتیکی است که می توانند از راه دور با استفاده از سونوگرافی و با استفاده از تقویت میکروبابل ها فعال شود.

پروفسور "Peter Yingxiao Wang" در رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا گفت: "درمان سلول CAR-T به یک رویکرد اصلی برای درمان سرطان تبدیل شده است. با این وجود، قبل از اینکه ایمونوتراپی مبتنی بر CAR به طور گسترده استفاده شود، چالش های بسیاری باقی می ماند. برای مثال، هدف گیری غیر اختصاصی سلولهای CAR-T در برابر بافت های غیر مجاز ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. این کار نیاز به دقت بالا و افزایش کارایی در ایمونوتراپی سلول در برابر تومورها دارد، در حالی که به حداقل رساندن سم غیر توموری را باید کاهش دهد. "

محققان یافته های خود را 15 ژانویه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کردند.

کد خبر 334781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.