مجلس فلسطین خواستار قطع رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شد

مجلس ملی فلسطین از کشورهای عربی خواست روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع و موضوع عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل دنبال کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه خبری المیادین، «سلیم الزعنون» رییس مجلس ملی فلسطین در پایان نشست روز دوشنبه این مجلس با قرائت بیانیه گفت: آنچه معامله قرن نام گرفته است، تامین کننده حقوق فلسطینیان نیست و مجلس ملی فلسطین آن را مردود می داند.

وی با بیان اینکه از سازمان ملل می خواهیم روند صلح را زیر نظر بگیرد، بر پایبندی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به روند صلح تاکید کرد.

رییس مجلس ملی فلسطین همچنین گفت که مجلس ملی این کشور تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در باره قدس را محکوم می کند و معتقد است که دولت آمریکا دیگر یک میانجی سالم برای روند صلح نیست.

سلیم الزعنون همچنین بر ادامه هرگونه مقاومت مسالمت آمیر و نیز حق فلسطینیان برای مقاومت علیه رژیم اشغاگر قدس تاکید کرد و استقامت و پایداری اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی را ستود.

رییس مجلس ملی فلسطین از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین خواست تا زمانی که رژیم صهیونیسیتی کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نشناسد و شهرک سازی ها را متوقف نکند، شناسایی اسرائیل را به تعویق بیاندازد.

بیانیه پایانی نشست مجلس ملی فلسطین همچنین بر ادامه هرگونه مقاومت مسالمت آمیز تاکید کرد.

سلیم الزعنون همچنین تهدیدهای آمریکا را مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) محکوم کرد.

کد خبر 334775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.