نظارت کیفی مبتنی بر درک متقابل با موسسات استان ضروری است

رییس دانشگاه اصفهان در جلسه معارفه دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان ، بر لزوم نظارت کیفی مبتنی بر درک متقابل با موسسات استان تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، هوشنگ طالبی در جلسه معارفه دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان که با حضور محمد رضا ایروانی مشاور رییس دانشگاه و دبیر هیات رییسه، یوسف شاقول معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، جعفر شانظری معاون فرهنگی و جمعی از اساتید و کارکنان دفتر نظارت و ارزیابی در محل اتاق شورا معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر بازنگری آیین نامه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی، بر ضرورت توجه بیشتر به پایش و رصد دانشگاه و تقویت ساختار و نیروی انسانی هیات نظارت تاکید کرد.

طالبی رسالت دانشگاه اصفهان را مبتنی بر نظارت کیفی موسسات علمی دانست و گفت: تمهیدات لازم در راستای عدم تبدیل این موسسات علمی به بنگاه های اقتصادی ضروری است.

رییس دانشگاه اصفهان هچنین همکاری در ارزیابی عملکرد، استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و کارمندان بازنشسته و مشغول به خدمت،تمرکز زدایی و تفویض اختیار،گزارش دهی نظامند،اتکای بیشتر به برنامه محوری و توجه به فرهنگ سازی موسسات و ملاحظه گزارش های نظارتی در نظام تصمیمی گیری را به عنوان بخشی از دستور کار دفتر نظارت دانست و بر همکاری هرچه بیشتر و تعامل با موسسات علمی زیر مجموعه دانشگاه، با تاکید بر نظارت کیفی سفارش کرد.

اسکندر قلی پور، دبیر سابق هیات نظارت و ارزیابی علوم، تحقیقات و فناوری استان اصفهان نیز به بیان جایگاه ویژه هیات نظارت پرداخت و  اظهار کرد: استان اصفهان با ۳۰۰ هزار دانشجو که بیش از ۸۵ درصد آن ها شهریه پرداز هستند، در بحث تضمین کیفیت و خروجی فارغ التحصیلان باسواد بسیار مورد توجه هیات نظارت قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با یک نگرش سیستمی تضمین کیفیت را جلو بردیم و پیرو آن به دلیل بازه بازدید های زیر نظام های مختلف، افزایش کمیت را نیز در دستور کار خود قرار دادیم .

دبیر سابق هیات نظارت و ارزیابی علوم، تحقیقات و فناوری استان اصفهان در ادامه به ارایه گزارش مبسوط از روند کار هیات نظارت پرداخت.

حمید رضا شاوران، دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان نیز با اشاره به نظارت عینی نگر و بالینی، به توصیف نظارت اثر بخش در استان پرداخت و افزود: برای نظارت اثر بخش توافق کامل وجود ندارد و باید برداشت مجریان نظارتی به هم نزدیک تر باشد همچنین تغییر قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و توزیع دانشجویان بسیار متنوع است و این امر تلاطم زیادی در سیستم آموزش عالی ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به فرآیند نظارتی تنش زا و تفسیر جنگ سرد بین مجریان نظارت و موسسات آموزش عالی، این موارد را از سختی ها و مشکلات هیات نظارت قلمداد نمود.

ایرنا - ۸۵ درصد دانشجویان استان اصفهان شهریه پرداز هستند

در این جلسه حکم دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان که از سوی سعدان زکائی رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی صادر شده است، قرائت و شاوران به عنوان دبیر این هیات معرفی و از زحمات قلی پور قدردانی شد.

کد خبر 334754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.