سهم استان اصفهان از اعتبارات اشتغال ۳۶۰ میلیارد تومان است

گلپایگان- معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سهم استان برای اشتغالزایی حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲۷ میلیارد تومان این اعتبار جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سیدجمال الدین میرهادی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: سیاست‌های دولت حفظ اشتغال موجود و مهار تورم بود و اکنون نرخ تورم در کشور به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: در سال جاری نیز یکی از برنامه‌های اثر گذار در حوزه بهبود کسب و کار تعدیل نرخ سود بانکی بود که در این زمینه تسهیلات با نرخ پایین‌تری در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: رویکرد دولت در اشتغال، در زمینه ایجاد رشد فراگیر، اصلاح نظام تدبیر، رشد عمودی و توسعه صادرات است.

وی با بیان اینکه اکنون سه میلیون نفر در کشور بیکار هستند و در هر سال ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۲۸ دهم درصد بوده، زیرا رشته تحصیلی آنان مغایر با بازار کار است.

میرهادی افزود: در کارگروه اشتغال استان در سال جاری  ۹۰ هزار شغل تعریف شده و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ایجاد اشتغال هستند.

وی تأکید کرد: اکنون میانگین بیکاری کشور حدود ۱۲ دهم درصد است و تا پایان برنامه ششم توسعه میانگین بیکاری کشور باید به هشت دهم درصد کاهش پیدا کند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ اعتبارات کل کشور برای اشتغالزایی ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرقته شده که از این میزان اعتبار، سهم استان اصفهان ۱۶۵۰ میلیارد تومان است.

 میرهادی ادامه داد: در مردادماه سال جاری براساس مصوبه مجلس برای اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اجازه برداشت، داده شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات در حوزه سرمایه ثابت شش درصد و در سرمایه در گردش ۱۰ درصد است، ادامه داد: سهم استان برای اشتغالزایی حدود ۳۶۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۲۷ میلیارد تومان این اعتبار جذب شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تأکید کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که بیشترین آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای ورود به بازار کار رغبت ندارند، اما میزان مشارکت زنان در استان اصفهان در اشتغالزایی نسبت به کل کشور دو درصد بیشتر است.

میرهادی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارت مشاغال خانگی استان ۲۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: براساس مصوبه دولت ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور باید ایجاد شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سهم اشتغال شهرستان گلپایگان ۳۳ میلیارد تومان بوده، نرخ بیکاری گلپایگان ۱۴درصد است.

میرهادی گفت: براساس آمار در استان اصفهان نرخ بیکاری در تابستان سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۳.۴ دهم درصد کاهش داشته است./

کد خبر 334689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.