رسیدن به ساحل آرامش با انتقام‌ از جادوگر

شاگردان زلاتکو کرانچار برای مطمئن‌تر کردن فاصله امتیازی خود با منطقه خطر باید انتقام باخت دیدار رفت به نفت تهران را از سرمربی جدید سپیدرود بگیرند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان اصفهان از ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف سپیدرود رشت می‌رود.

طلایی‌پوشان اصفهانی پس از آنکه در شصت و دومین شهرآورد نصف‌جهان قافیه را به همشهری خود باختند وضعیت وخیمی در جدول پیدا کردند زیرا فاصله آنها با تیم‌های پایین جدول به میزان خطرناکی کاهش یافت.

در وصف شرایط نامطمئن فعلی سپاهان همین بس که روی کاغذ ممکن است آنها فقط با یک باخت دیگر به رده‌های پایین‌تر سقوط کنند و به قعر جدول نزدیک شوند. البته در عمل سپاهان حتی در بدترین حالت هم احتمالاً دست‌کم تا قبل از آغاز رقابت‌های هفته بیست و یکم از جایگاه فعلی خود در رده دوازدهم پایین‌تر نخواهد آمد زیرا تیم اصفهانی علاوه بر برتری سه امتیازی نسبت به دو تیم پشت سرش از تفاضل گل بسیار بهتری هم نسبت به آنها برخوردار است. به عبارت بهتر، تفاضل گل بسیار بد نفت تهران و استقلال خوزستان در عمل مانع از آن خواهد شد تا این دو تیم حتی در صورت هم‌امتیاز شدن با سپاهان، جای رقیب اصفهانی را اشغال کنند زیرا به فرض باخت سپاهان و برد این دو تیم هم تفاضل گل بهتر، طلایی‌پوشان را در پایان رقابت‌های هفته بیستم بالاتر از رقبای تهرانی و خوزستانی نگه خواهد داشت.

این درست است که سپاهان در وهله نخست برای فاصله گرفتن هرچه بیشتر از تیم‌های رده‌ سیزدهمی و چهاردهمی نفت تهران و استقلال خوزستان تلاش می‌کند، اما حریف مستقیم این تیم در هفته بیستم جدی‌ترین رقیبی است که طلایی‌پوشان اصفهانی برای هرچه مطمئن‌تر کردن جایگاه خود در جدول باید شکاف امتیازی با آن را افزایش دهند. به عبارت دیگر، دیدار رو در رو با تیمِ ماقبل آخر جدول بهترین فرصت برای شاگردان زلاتکو کرانچار است تا با دشت حداکثر امتیازات بازی به ثباتی نسبی برسند و در ادامه فصل کابوسناکشان دست‌کم دیگر نگران سقوط نباشند.

دیدار با سپیدرود اگرچه یک فرصت ویژه برای سپاهان به حساب می‌آید، اما در عین حال به دو دلیل مأموریتی دشوار و چالش‌برانگیز هم هست؛ نخست آنکه مصاف با سپیدرود در خانه این تیم و در حضور هواداران گیلانی برگزار می‌شود. دوم اینکه، مربی جوانی که روی نیمکت تیم رشتی نشسته است سابقه بردن سپاهان در لیگ جاری را دارد. در واقع، نخستین و تا به امروز تنها برد علی کریمی در قامت یک سرمربی لیگ برتری به پیروزی او برابر طلایی‌پوشان اصفهانی مربوط می‌شود. کاپیتان پیشین تیم ملی البته این دستاورد بزرگ را در کسوت سرمربی نفت تهران کسب کرد. عجیب آنکه پس از آن پیروزی که در هشتمین هفته از لیگ برتر رقم خورد او به شکل عجیبی از سمت خود کنار رفت.

کریمی که پس از موفقیت برابر سپاهان ۹ هفته در لیگ برتر غایب بود از هفته هجدهم سکان هدایت سپیدرود را به دست کرد تا در سومین آزمون خود به عنوان سرمربی جدید این تیم یک بار دیگر به تیم اصفهانی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

سپیدرود: سیدمحمد حسینی، علیرضا نورمحمدی، میثم فردوسی، میلاد قربان‌زاده، توحید غلامی، حسین کعبی، عماد میرجوان، حسین ابراهیمی، میثم تهیدست، محمدرضا مهدوی و محمد غلامی

سپاهان: ابراهیم عالمه، عزت‌الله پورقاز، مهدی رحیمی، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، مهرداد محمدی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و مهدی شریفی

کد خبر 334635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.