چالش فرار از دست چهار رقیب سمج

ذوب‌آهن پس از صعود چشمگیر هفته گذشته در جدول، در بیستمین هفته از لیگ برتر می‌کوشد تا رتبه جدید خود را از دسترس چهار رقیب تعقیب‌کننده دور نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵ پنج‌شنبه در ورزشگاه نقش جهان میزبان صنعت نفت آبادان است.

سبزپوشان اصفهانی هفته گذشته با پیروزی در شصت و دومین شهرآورد نصف جهان نه تنها رقابت حیثیتی را از همشهری خود بردند که به لطف امتیاز از دست دادن سایر رقبا، سه پله در جدول صعود کردند و با رسیدن به رتبه چهارم در مجاورت مثلث صدرنشینان قرار گرفتند.

در هفته بیستم اما ممکن است عکس این اتفاق برای ذوب‌آهن بیفتد، چون تنها دو امتیاز بین تیم‌های چهارم تا هشتم جدول فاصله انداخته است. این یعنی که از دست دادن امتیازات دیدار پیش رو حتی امکان دارد برای شاگردان امیر قلعه‌نویی به قیمت سقوط چهارپله‌ای در جدول تمام شود.

سه تیم تهرانی استقلال، پیکان و سایپا با یک و تیم تبریزی گسترش فولاد با دو امتیاز اختلاف نسبت به ذوب‌آهن، چهار رقیبی هستند که می‌توانند تهدیدی جدی برای جایگاه جدید تیم اصفهانی در رده چهارم باشند.

زردپوشان آبادانی اگرچه هیچ شانسی برای رسیدن به ذوب‌آهن در پایان رقابت‌های هفته بیستم ندارند، اما می‌توانند در مصاف رو در رو با حریف اصفهانی فاصله در حال حاضر چهار امتیازی خود با این تیم را به حداقل امتیاز کاهش دهند.

پیروزی برابر ذوب‌آهن در خانه این تیم اگرچه در وهله نخست کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما شانس وقوعش آنقدرها هم کم نیست، به خصوص که تیم آبادانی سابقه پیروزی در ورزشگاه نقش جهان در فصل جاری را هم دارد. شاگردان فراز کمالوند در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی با برتری برابر سپاهان در ورزشگاه خانگی این تیم باعث حذف زودهنگام طلایی‌پوشان از آن رقابت‌ها شدند. سبزپوشان اصفهانی اما بدون تردید به این راحتی اجازه نخواهند داد تا میهمان آبادانی بلای همشهری را سر آنها هم بیاورد و برای دومین مرتبه در فصل جاری ورزشگاه نقش جهان را با دستان پُر ترک کند.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه تختی آبادان در حالی با تساوی دو بر دو به پایان رسید که ذوب‌آهن ابتدا با دو گل از میزبان خود پیش افتاده و در آستانه کسب یک پیروزی ارزشمند بیرون از خانه قرار گرفته بود، اما تیم اصفهانی با گلی که در واپسین ثانیه‌های وقت‌های تلف‌شده خورد بازی برده را با تساوی عوض کرد.

در آخرین رویارویی در اصفهان هم ذوب‌آهن و نفت به تقسیم امتیازات با یکدیگر بسنده کردند. در آن مسابقه که هفدهم فروردین‌ماه سال جاری از هفته بیست و ششم لیگ شانزدهم برگزار شد دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

باید دید در سومین تقابل ذوب‌آهن و نفت در سال ۹۶ طلسم تساوی‌های آنها شکسته می‌شود یا خیر؟

ترکیب احتمالی دو تیم:

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، گئورگی ولسیانی، اکبر ایمانی، سیدمحمد ستاری، بختیار رحمانی، سیدمحمدرضا حسینی، حمید بوحمدان و مرتضی تبریزی

نفت: سوشا مکانی، حسین ساکی، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، طالب ریکانی، میلاد جهانی، محمدامین درویشی و لوسیانو پریرا

کد خبر 334632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.