مروری بر سیر تکامل حوزه‌های علمیه در خانه حکمت

کارگاه آموزشی "مروری بر سیر تطور و تکامل حوزه‌های علمیه شیعه" طی ۱۲ جلسه از سوی خانه حکمت اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی خانه حکمت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه های علمیه شیعه از زمان تاسیس تاکنون محل و محور شکلگیری جریانات مذهبی و دینی بوده است و در عرصه های دیگر همچون اجتماع، سیاست و ... نیز تاثیرات مهمی را برجای گذاشته است.

سعید محمدی افزود: در این میان حوزه علمیه اصفهان از دیرباز به عنوان یکی از مهم ترین حوزه های علمیه جهان شناخته شده و از دوران آل بویه تاکنون پذیرای حضور شخصیت های برجسته علمی و دینی همچون ابن سینا، ابوریحان بیرونی، میرداماد، میرفندرسکی و ... بوده است که توانسته اند در مسیر تکامل حوزه ها نقش مهمی ایفا کنند، بنابراین لازم است تا این جریان مورد بررسی دقیق و موشکافانه نسل حاضر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی "مروری بر سیر تطور و تکامل حوزه‌های علمیه شیعه" در ۱۲ جلسه آموزشی به تحلیل روند تکامل حوزه های علمیه می پردازد، عنوان کرد: سرفصل های مورد بررسی در این جلسات شامل رویکرد کلامی شیعه، شیخ مفید، شیخ طوسی و ...در حوزه علمیه بغداد، رویکرد فقهی اصولی، ابن ادریس حلّی، محقق حلّی، علامه حلّی، سیدبن طاوس و ... در حوزه علمیه حلّه، رویکر فقهی اصولی و حدیثی شیعه، شهید اول، شهید ثانی، محقق ثانی و ... در حوزه علمیه جبل عامل و رویکرد فلسفی و فقهی، میرداماد، میرفندرسکی، شیخ بهایی و ... در حوزه علمیه اصفهان است.

محمدی خاطرنشان کرد: این جلسات از ۱۰ بهمن ۹۶ تا هشتم خرداد ماه ۹۷ ، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه با تدریس دکتر "علی کرباسی‌زاده" از اساتید و اعضای هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه اصفهان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 334618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.