۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
سالارِ حماسه‌خوانی

سالار عقیلی است دیگر، خواننده ای که در خواندن ترانه های ملی-وطنی مهارت زیادی پیدا کرده و صدایش شور و هیجانی حماسی را در وجود هر شنونده ای زنده می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته –شنبه- ۲۳ دی ماه اصفهان بار دیگر میزبان اجرای سالار عقیلی با همراهی ارکستر ملی اصفهان در سالن کوثر بود. سالنی نسبتا استاندارد و معقول که اگر نبود، دست خالی اصفهان برای اجرای چنین برنامه هایی خالی تر می شد و آبرویش بیشتر در معرض خطر قرار می گرفت.

گروه ارکستر ملی اصفهان به رهبری "فرهاد شفیعی" در این اجرا سالار را همراهی کردند. گروهی متشکل از نوازندگان سازهای ویلن، ویلن آلتو، چللو، کنتراباس، فلوت، ابوا، کلارنت، هرن، ترمپت، ترمبون، تار، عود، قانون، دف و سازهای کوبه، تیمپانی و درامز، گیتار، پیانو و گیتارباس که با حضور بیش از ۶۰ نوازنده به اجرایی باکیفیت و دلنشین تبدیل شد.

شامگاه نخستین روز هفته و هوای سرد و آلوده اصفهان نتوانسته بود اثری بر استقبال مردم بگذارد و سالن کوثر کاملا از جمعیت پر شد، این نشان می داد که سالار عقیلی هنرمند پرطرفداری در میان مردم است و به دلیل انتخاب هایی که در ترانه هایش دارد از میان تمامی اقشار جامعه مخاطبانی را برای خودش دست و پا کرده است.

فضای پیش از آغاز برنامه حس و حال خوبی داشت. فرصتی بود تا دمی فارغ از روزمرگی ها و مرور اخبار کسل کننده رسانه ها که مدام افزایش آلودگی هوا را هشدار می دهند و حوادث و رویدادهای ناگوار جهان را مخابره می کنند، خودت را به دست سرخوشی دلچسب یک اجرای هنرمندانه از هنرمندی کاربلد بسپاری و دل مشغولی های بی حاصلت را در موج دلنشین صدایش رها کنی. این شاید یکی از خواص هنر باشد که هرچند کوتاه و موقتی، اما تو را از خودت جدا می کند و به دنیایی ورای هر واهمه و هراسی می کشاند و در خلسه ای شیرین و جانانه رهایت می کند. بعد از تجربه چنین حالتی است که احساس سرخوشی می کنی، مشکلات و سختی ها پیش چشمت رنگ می بازد و احساس می کنی می توانی از همان لحظه دوباره زندگی را دوست داشته باشی و با کجی ها و ناراستی هایش سازگار شوی. این همان خاصیتی است که مخالفان هنر از آن بی خبرند و گاه بر آن به عنوان موضوعی سطحی و مبتذل تاکید دارند.

برنامه با قدری تاخیر آغاز شد و اعضای گروه ارکستر ملی اصفهان یک به یک در سر جای خودشان قرار گرفتند. سالار عقیلی هم اندکی بعد در میان تشویق حاضران به گروهش پیوست و نخستین اجرایش را بعد از اجرای قطعه بی کلام "پدرسالار" با قطعه "وطن" آغاز کرد. تشویق بی وقفه تماشاگران بعد از اجرای نخستین قطعه با تشکر او از مردم هنردوست اصفهان همراه شد. او گفت: "سلام من به شما مردم هنرمند، هنردوست و هنرپرور. بسیار خرسندم که دوباره به پایتخت فرهنگی ایران سفر کرده ام و در این شهر به اجرای برنامه می پردازم."

دومین قطعه ای که عقیلی به اجرای آن پرداخت تیتراژ سریال تلویزیونی "هانیه" بود، استقبال مردم از این قطعه نشان می داد که صدای این هنرمند را در خواندن قطعات عاشقانه و غیرحماسی هم می پسندند، اگرچه بیشتر تماشاگران لذت تماشای این اجرای زنده را به تصویر مرده آن در قاب کوچک دوربین فیلمبرداری تلفن های همراهشان فروختند و حتی عده ای تمام برنامه را به بهانه ضبط آن از کف دادند، اما همراهی شان با قطعات اجرا شده نشان می داد که با آثار عقیلی آشنا هستند و آنها را دوست دارند.

برنامه با اجرای قطعه غزل ساخته بابک زرین ادامه یافت. عقیلی پیش از اجرای قطعه به معرفی آن پرداخت و گفت: شعر بسیار زیبای این قطعه را دوست و همراه دیرین و عزیزم مرحوم دکتر افشین یدللهی سرود...آنچه هنگام اجرای این قطعه هر بار قلب مرا به درد می آورد بیتی از آن است که می گوید: زمستان اگر هرچه سردو سیاه / به باران تیر تو تن میدهم / به رویای خورشید شوق بهار / سرم را به باد وطن می دهم.

سالار عقیلی ادامه داد: گویی افشین عزیز می دانسته است که در آستانه فصل بهار از میان ما خواهد رفت.

نگارا، خوشه چین، ایران، تبریز در مه، از تنهایی گریه مکن، بهار دلکش، و کلنل از دیگر قطعاتی بود که در این برنامه توسط ارکستر ملی اصفهان و با صدای دلنشین سالار عقیلی اجرا شد.

در پایان برنامه و زمانی که گروه قصد اجرای آخرین قطعه را داشت، بعضی از تماشاگران پیشنهاداتی را برای اجرا به گوش سالار عقیلی رساندند، اما او گفت همه قطعاتی که می گویید بماند برای اجرای بعدی من در اصفهان، پایان بخش این اجرا قطعه معروف و دیرین "ایران جوان" است که به همه شما ایرانیان عزیز تقدیم می کنیم.

با اجرای قطعه ایران جوان حاضران ایستاده به تشویق پیوسته و ممتد این هنرمندان پرداختند.

کد خبر 334589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.