خطر هجوم سیارک‌ها در نشست نجوم ادیب بررسی می‌شود

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: صد و هفتاد و پنجمین نشست باشگاه نجوم ادیب با محوریت «خطر سیارک ها؛ فرصت یا تهدید حیات فرازمینی» روز دوشنبه ۲۵ دی ماه برگزار می شود.

مهدی اسحاقی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سلسله نشست‌های ماهانه مرکز نجوم ادیب با هدف آگاه سازی عموم با آخرین اخبار و یافته‌های نجوم در آخرین دوشنبه هر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این سلسله نشست‌ها آشنا شدن عموم با دستاوردهای نجوم است، اضافه کرد: علاوه بر این امید داریم با برگزاری این نشست‌ها، زمینه کشف استعداد و نخبه پروری نیز محقق می شود. زیرا دانش اموزان و علاقه مندان به نجوم می توانند با متخصصان و کارشناسان این حوزه در کشور یا خارج از کشور اشنا شوند.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۵ سال این نشست ها ماهانه بدونه وقفه برگزار شده است، افزود: این ماه به بررسی خطراتی که ممکن است از جانب سیارک ها زمین را تهدید کند، اختصاص داده شده است. و بررسی اینکه در صورت مواجه با حمله سیارک ها آیا دانشمندان تمهیداتی برای مقابله با آن دارند نیز ارائه می شود.

وی سخنرانان این برنامه را مرتضی بارونی و حسن حاتمی اعلام کرد.

اسحاقی در مورد برنامه جانبی این نشست اظهار کرد: ارائه اخبار و رویدادهای نجومی و پخش فیلم و کلیپ نجومی از دیگر برنامه های جانبی این نشست است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان خاطر نشان کرد: شرکت در نشست‌های باشگاه نجوم اصفهان برای عموم آزاد و رایگان است که علاقه مندان به نجوم می ‏توانند روز دوشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۶ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان ‏باغ‌گلدسته حضور یابند.‏

کد خبر 334584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.