صدور سند مسکن روستایی تا ۲ سال آینده به پایان می رسد

تیران-مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: صدور سند مسکن روستایی در استان اصفهان تا دو سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی بهبهانی در آیین تکریم و معارفه رییس اداره ثبت اسناد و املاک تیران و کرون اظهار کرد: با تعامل بنیاد مسکن صدور سندهای مسکن روستایی و سندهای مسکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال صدور است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد سند مسکن روستایی در استان اصفهان صادر شده و پرونده این پروژه تا دو سال آینده به پایان می رسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ادامه داد: صدور سند برای اراضی ملی و موقوفات نیز در حال انجام است که برای ۹۰ درصد از اراضی ملی و دولتی شهرستان تیران و کرون سند صادر شده و تا شش ماهه اول سال آینده مابقی این اراضی دارای سند می شوند.

وی به انجام خدمات الکترونیکی در ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می شود و انجام اقدامات به صورت فیزیکی کاهش یافته است که این اقدام در تسریع و تسهیل خدمات موثر بوده است.

بهبهانی بر اهمیت ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و یادآورشد: ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی در حوزه پدافند غیرعامل به دلیل حفظ اسناد از بلای طبیعی و غیرطبیعی نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه قانون ساماندهی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرا می شود، تصریح کرد: این قانون شرایط آسانی دارد، اما قانون تعیین تکلیف در بعضی مواقع منجر به صدور سند نمی شود و شرایط آن بسیار سخت است که نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

به گزارش ایمنا، در این آیین سیدمحمدحسن مصطفوی به عنوان رییس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تیران و کرون معرفی و از فعالیت و زحمات مهدی شبان تقدیر شد.

کد خبر 334573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.