کاپیتان تمام‌نشدنی به پایان خط نزدیک می‌شود؟

مهدی رجب‌زاده شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان را از روی نیمکت آغاز کرد تا از آخرین حضورش در ترکیب اصلی ذوب‌آهن یک نیم‌فصل کامل از لیگ برتر سپری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ هفدهم برای کاپیتان ۳۹ ساله ذوب‌آهن از روی نیمکت‌های ورزشگاه ثامن مشهد شروع شد. رجب‌زاده در دیدار برابر سیاه‌جامگان از هفته نخست لیگ برتر جایی در بین ۱۱ نفر اصلی ذوب‌آهن نداشت. او اوایل نیمه دوم آن مسابقه به جای ربیع عطایا به زمین آمد. عین این شرایط یعنی آغاز مسابقه از روی نیمکت و آمدن به زمین به عنوان بازیکن جایگزین در دومین هفته از لیگ برتر برابر گسترش فولاد هم تکرار شد. کاپیتان باتجربه ذوب‌آهن این بار جای محمدرضا عباسی را گرفت و یکی از سه گل تیمش را به میهمان تبریزی زد.

حتی گلزنی در نخستین بازی خانگی ذوب‌آهن هم باعث نشد تا امیر قلعه‌نویی در دیدار با پیکان از هفته سوم لیگ برتر رجب‌زاده را در ترکیب اصلی قرار دهد هرچند که مصدومیت عباسی در دقایق ابتدایی آن بازی حکم به ورود زودهنگام و اجباری کاپیتان ذوب‌آهن به زمین داد.

رجب‌زاده در شصت و یکمین شهرآورد اصفهان برای نخستین بار در لیگ هفدهم حضور در ترکیب اصلی ذوب‌آهن را تجربه کرد. در دیدار برابر نفت آبادان از هفته پنجم لیگ برتر نیز رجب‌زاده از ابتدا برای ذوب‌آهن به میدان رفت و دومین گل فصلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در جریان این مسابقه بود که کاپیتان ذوب‌آهن مصدوم شد و به همین دلیل علاوه بر دیدار با تیم‌های استقلال خوزستان و تهران از هفته‌های ششم و هفتم لیگ برتر بازی با فجر سپاسی از مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی را هم از دست داد.

پس از ۳۵ روز دوری از میادین، رجب‌زاده در دقایق پایانی دیدار با سایپا از هفته هشتم لیگ برتر بازگشت به میادین را جشن گرفت. اما این تنها ظاهر قضیه بود زیرا همان حضور کوتاه در زمین کافی بود تا مصدومیت این بازیکن ۳۹ ساله تشدید شود. به این ترتیب، رجب‌زاده چهار دیدار بعدی برابر تیم‌های پدیده، پارس جنوبی، تراکتورسازی و سپیدرود از هفته‌های نهم تا دوازدهم را هم از دست داد تا اینکه سرانجام در بازی با فولاد از هفته سیزدهم لیگ برتر روی نیمکت ذوب‌آهن پدیدار شد، هرچند که در آن مسابقه فرصت بازی پیدا نکرد.

پس از ۶۶ روز دوری مجدد از میادین، کاپیتان ذوب‌آهن در دیدار منجر به شکست سنگین برابر پرسپولیس بازگشت تلخی را تجربه کرد. رجب‌زاده از ابتدای نیمه دوم آن مسابقه و در حالی که تیم اصفهانی با دو گل از میزبان خود عقب بود به جای مرتضی تبریزی به زمین آمد.

این رویه یعنی ورود به زمین در نیمه دوم در هفته‌های پانزدهم تا نوزدهم لیگ برتر به ترتیب در دیدار برابر تیم‌های نفت تهران، سیاه‌جامگان، گسترش فولاد، پیکان و سپاهان هم تکرار شد تا معلوم شود که آسیب‌دیدگی، علت اصلی دوری رجب‌زاده از ترکیب اصلی ذوب‌آهن نبوده است.

به این ترتیب، با دوری حدوداً پنج‌ماهه رجب‌زاده از ترکیب اصلی، عمر نیمکت‌نشینی کاپیتان ذوب‌آهن به یک نیم‌فصل کامل رسید.

با تداوم دوری رجب‌زاده از ترکیب ثابت ذوب‌آهن این سوال مطرح می‌شود که آیا این بازیکن ۳۹ ساله و همیشه تأثیرگذار به تدریج به پایان خط نزدیک شده است یا امیر قلعه‌نویی برای استفاده بهینه از توانمندی‌های کاپیتان باتجربه تیمش صلاح را در آن دیده است که چنین رویه‌ای درباره او در پیش بگیرد.

رجب‌زاده با اینکه نزدیک به یک‌سوم از دیدارهای لیگ هفدهم را به خاطر مصدومیت از دست داده است با دو گل و دو پاس گل همچنان از بازیکنان تأثیرگذار ذوب‌آهن در فصل جاری به حساب می‌آید.

کد خبر 334566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.