۲۹ دی؛ روز سربلندی مردم لنجان در امتحان ایثار و شهادت

لنجان-معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: روز حماسه و ایثار مردم شهرستان لنجان نشان از شهامت و دلدادگی، جوانمردی و آزادگی، سربلندی و بالندگی و در یک کلام روز افتخارات مردم این خطه شهید پرور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت روز حماسه و ایثار مردم شهرستان لنجان، اظهار کرد: اگر امروز میهن اسلامی در امنیت کامل و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قله‌ی رفیع جهان قرار گرفته این عزت و قدرت نشأت‌ گرفته از فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه و الگوپذیری از قیام اباعبدالله الحسین (ع) جان خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود بنابراین ادامه راه این عزیزان و پاسداری از میراث ارزشمند آنها بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرماندار شهرستان لنجان شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های عظیم عرصه جهاد و دفاع از کشور دانست و تصریح کرد: شهرستان لنجان در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲ هزار رزمنده در سنگرهای دفاع مقدس داشت و ۷۵۰ شهید و دو هزار و ۳۰۰ جانباز و آزاده را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: تشییع ۴۵ شهید والا مقام از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در سال ۱۳۶۵ بر روی دستان مردم این شهرستان را، دلیل انتخاب ۲۹ دی به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان است، اما نباید فراموش کرد روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان صرفا مخصوص شهدای آن روز نیست بلکه این شهدا نمادی از رشادت‌ها، حماسه و ایثار رزمندگان شهرستان است.

صالحی اضافه کرد: روز حماسه و ایثار مردم شهرستان لنجان نشان از شهامت و دلدادگی، جوانمردی و آزادگی، سربلندی و بالندگی و در یک کلام روز افتخارات مردم این خطه شهید پرور است، و امید است، که با حفظ این افتخارات بزرگ و انتقال آن به آیندگان، بتوانیم در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام، با فرهنگ سازی از آن افتخارات دفاع کنیم.

کد خبر 334564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.