اجرای شش نمایش در شش نقطه شهر

سالن‌های تئاتر و نمایش شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده میزبان اجرای چندین نمایش و تئاتر ویژه رده‌های سنی مختلف است.

به گزارش ایمنا، فرهنگسرای کوثر اصفهان که مدتی است به یکی از پاتوق های فعال اجرای نمایش و برپایی گالری های هنری تبدیل شده است، تا سی ام دی ماه نمایش "کدو قلقله زن" را بر صحنه دارد. "کدو قلقله زن" به نویسندگی و کارگردانی امید اجاقی، تکیه بر اندیشه برای جستن بهترین راه حل و داشتن رفتار مسالمت‌آمیز در شرایط بحرانی برای رسیدن به مطلوب را با بیانی هنری به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

این نمایش شاد و موزیکال تا ۳۰ دی ماه هر روز راس ساعت ۱۸ در فرهنگسرای کوثر به صحنه می رود.

"ماه تی تی"

نمایش "ماه تی‌تی" به نویسندگی اردشیر صالح‌پور و کارگردانی محمد انصاری، روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه در سالن اداره فرهنگی ورزشی کارگران روی صحنه می‌رود.

ماه تی تی روایت قصه چند دختر ایلیاتی است که برای جمع‌کردن هیزم به کوه می‌روند، اما به دلیل تاریک شدن هوا راه را هنگام بازگشت گم می‌کنند. این دختران وقتی به مقصد می‌رسند که الازنگی‌ها همۀ چادرها را غارت کرده‌اند و هیچ‌کس آن‌جا حضور ندارد. در همین لحظه یک الازنگی به آن‌ها حمله می‌کند و ماه تی تی و دیگران به دفاع از خود بر می‌آیند، در نهایت دختران در درختی پنهان می‌شوند و الازنگی آن‌ها را رها می‌کند، اما...

"فسقلی و دوستان زبل"

نمایش "فسقلی و دوستان زبل در جستجوی آب" به نویسندگی و کارگردانی بهروز لطفی ویژه رده سنی خردسال روی صحنه می‌رود.

این نمایش شاد و موزیکال که به اهمیت آب و نحوه استفاده و صرفه جویی در آن برای کودکان می پردازد، تا ۳۰ دی ماه هر روز صبح‌ در دو سانس ۹ و ۱۰:۳۰ و عصر، در سانس ۱۷:۳۰ در هنرستان هنرهای زیبا واقع در خیابان مطهری به روی صحنه می رود.

"شایعات"

علاقمندان به هنرهای نمایشی می توانند تا نهم بهمن ماه به تماشای نمایش "شایعات" به نویسندگی نیل سایمون با کارگردانی مجید کاشی‌فروشان بنشینند.

داستان این نمایش که در آمفی تئاتر هنرستان هنرهای زیبا روی صحنه می رود، در مورد جشنی است که به مناسبت دهمین سالگرد ازدواج یک زوج برگزار شده اما این دو خود در مهمانی حضور ندارند و...

"سرایدار"

بازار داغ اجراهای زمستانی نمایش در اصفهان، با آمدن "سرایدار" به تالار هنر داغ تر شده است. این نمایش به نویسندگی هارولد پینتر با کارگردانی میثم کیان تا ۳۰ دی ماه به روی صحنه تالار هنر می رود.

"سرایدار" شرح موقعیتی بنیادین و تراژیک است، موقعیتی معمولی که از ورود پیرمردی ولگرد به خانۀ دو برادر آغاز می‌شود و با این که ساده به نظر می‌رسد، کم کم رنگ دلهره‌آمیزی به خود می‌گیرد. "سرایدار" می‌ترساند، می‌خنداند و با نشانه‌های بی شمار، مخاطب را در معرض سوال‌های زیادی در رابطه با بنیان رابطه، مفهوم ترس، موقعیت‌های ناخودآگاه تکراری و نقطه ضعف‌های پنهان قرار می دهد.

"شطرنج روی آب"

نمایش "شطرنج روی آب" به کارگردانی بهناز متولی باشی نائینی و مجید جعفری دینایی تا ۳۰ دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

نمایشنامۀ "شطرنج روی آب" اقتباسی از نمایشنامۀ "این آب آشامیدنی نیست" نوشتۀ وودی آلن است که نگار شاطریان آن را ترجمه کرده و بهناز متولی باشی با دراماتورژی خود آن را به زمان حال برگردانده و در موقعیت مکانی و زمانی معاصر اما نامعلومی قرار داده است.

داستان این نمایشنامه جنگ کشورها را بر سر قدرت نشان می‌دهد و قدرت‌طلبی را آب کثیفی می‌داند که آشامیدنی نیست و نباید از آن خورد. از آنجا که در فرهنگ فارسی، اصطلاح بر آب بودن برای هر امر بیهوده‌ای به کار می‌رود، نام این نمایشنامه "شطرنج روی آب" انتخاب شده است، به این معنی که جنگ فکری قدرت‌طلبان بر سر مرکزیت دادن به قدرت خود، با یک موج به راحتی می‌تواند بر آب برود.

کد خبر 334558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.