۲۸ دی‌ماه نخستین هلال «جمادی الاول» رصد می‌شود

مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: غروب ۲۸ دی ماه هلال نخست ماه جمادی الاول ۱۴۳۹ با چشم غیرمسلح یعنی بدون استفاده از دوربین و تلسکوپ، قابل مشاهده است.

عمران مرادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آسمان نیمه شب‌های سرد آخرین هفته دی ماه، همچنان مزین به حضور سیارات منظومه شمسی است که در کنار حضور ماه زیبایی آن دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه در سحرگاه ۲۵ دی ماه حضور همزمان و نزدیک بهم ماه با سیاره‌های عطارد و زحل چهره زیبایی به آسمان منتظر طلوع می بخشد، افزود: اگر چه سیاره عطارد بسیار به خورشید نزدیک و سیاره زحل بسیار از آن دور است، اما به دلیل اینکه نسبت به زمینیان در یک راستای دید قرار می گیرند، آنها را نزدیک به یکدیگر حس می‌کنیم. 

مدرس و پژوهشگر نجوم ادامه داد: همچنین در سحرگاه ۲۶ دی ماه، هلال آخر ماه ربیع الثانی با چشم مسلح، یعنی با استفاده از دوربین و تلسکوپ  قابل رصد است. بنابراین در غروب ۲۸ دی ماه هلال اول ماه جمادی الاول ۱۴۳۹ با چشم غیرمسلح یعنی بدون استفاده از دوربین و تلسکوپ، قابل مشاهده است.

مرادی تصریح کرد: در قدیم که مردم به نقش اجرام آسمانی بر زمین و سرنوست انسان‌ها اعتقاد داشتند، صورت فلکی "جُدی" را طالع دی ماه می دانستند و صورت فلکی "دلو" را طالع بهمن ماه اعلام می کردند. اگر چه امروزه دیگر چنین اعتقاداتی از نظر علمی مردود است ولی تغییر مکان‌های اجرام آسمانی می‌تواند گذر زمان را به ما نشان دهد. سفری در بستر زمان، از دی ماه به دومین ماه زمستان یعنی بهمن ماه آغاز می‌شود.

کد خبر 334513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.