پایان افسانه نحسی نقش‌جهان

با ثبت سومین پیروزی ذوب‌آهن در چهار مسابقه اخیری که این تیم در ورزشگاه نقش‌جهان پشت سر گذاشته است دیگر کسی از نحسی استادیوم معروف اصفهان برای سبزپوشان نخواهد گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن در نوزدهمین هفته از لیگ برتر با حساب دو بر یک برابر سپاهان به برتری رسید. درباره شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان نکات زیر شایان ذکر است:

نقش‌جهان دیگر نحس نیست!

ذوب‌آهن میزبانی‌های خود در ورزشگاه نقش‌جهان را با دو باخت پیاپی آغاز کرد تا اینطور به نظر برسد که این استادیوم بزرگ و معروف شهر اصفهان برای سبزپوشان دیار زاینده‌رود خوش‌یمن نیست! اما ذوب‌آهن سه مسابقه از چهار دیداری را که در هفته‌های اخیر لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کرده با برد پشت سر گذاشته است تا افسانه نحسی نقش‌جهان برای این تیم به دست فراموشی سپرده شود.

انصاری اسمش را نوشت

ساسان انصاری به زعم برخی در شهرآورد رفت اصفهان نیز گلزنی کرده بود، اما سازمان لیگ گل نخست سپاهان به ذوب‌آهن در دربی شصت و یکم نصف‌جهان را رسماً به نام مهرداد محمدی ثبت کرد.

انصاری با پنالتی‌ که در واپسین دقایق وقت‌های تلف‌شده دیدار با ذوب‌آهن برای سپاهان گرفت و در ادامه آن را تبدیل به گل کرد هر چند نتوانست مانع شکست تلخ تیمش شود، اما بالاخره نام خود را به صورت رسمی در بین گلزنان شهرآورد اصفهان به ثبت رساند.

جلو زدن فردی در روز برتری تیمی

سپاهان و ذوب‌آهن در حالی از هفته نوزدهم لیگ برتر در قالب شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که بهترین گلزنان هریک از دو تیم در فصل جاری تا پیش از آن هفت گل را در لیگ هفدهم به ثمر رسانده بودند.

مرتضی تبریزی و جلال‌الدین علی‌محمدی بازیکنان هفت‌گله تیم‌های اصفهانی بودند. در حالی که اولی هشتمین گلش در لیگ هفدهم را در شهرآورد اصفهان به ثمر رساند، تلاش‌های دومی برای گشودن دروازه حریف راه به جایی نبرد تا در روز برتری ذوب‌آهن برابر سپاهان بهترین گلزن این تیم هم از بهترین گلزن همشهری جلو زده باشد.

رونمایی تلخ از خرید تازه

ادون حسنی که یکی از دو خرید خارجی سپاهان در نقل و انتقالات نیم‌فصل به حساب می‌آید، حتی یک روز قبل از ابراهیم عالمه با سپاهان قرارداد بست، اما در روزی که دروازه‌بان سوری سومین مسابقه رسمی خود در لیگ برتر ایران را پشت سر می‌گذاشت هافبک آلبانیایی جدید سپاهان باز هم در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

رونمایی از حسنی بار اول به خاطر صادر نشدن ITC این بازیکن و مرتبه دوم به دلیل مصدومیتش به تعویق افتاد. از آنجا که در روزهای منتهی به شصت و دومین شهرآورد اصفهان این هافبک ۲۶ ساله همچنان با آثار مصدومیتش دست به گریبان بود، قابل‌پیش‌بینی به نظر می‌رسید که زلاتکو کرانچار در دیدار با ذوب‌آهن او را از ابتدا در ترکیب قرار ندهد. حسنی سرانجام در دقایق پایانی شهرآورد و در شرایطی به زمین مسابقه آمد که سپاهان برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد. به این ترتیب، رونمایی با تأخیر از خرید جدید سپاهان تحت تأثیر باخت این تیم در شهرآورد قرار گرفت.

کد خبر 334506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.