تداوم فیلتر تلگرام بحران شغلی و اجتماعی ایجاد می‌کند

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کسب وکارهای سینمایی پس از فیلترینگ تلگرام با بیش از ۷۰درصد آسیب اقتصادی رو به رو شده‌اند، توضیح داد: گرفتن این فضا از مردم می‌تواند موجبات بحران شغلی و اجتماعی را در کشور رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پروانه مافی با انتقاد از ادامه فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام، گفت: اگرچه تلگرام آسیب‌هایی برای جامعه ایرانی به همراه داشته است اما فیلتر راه مقابله با این آسیب‌ها نخواهد بود چراکه بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و افراد بیشتری به طور غیررسمی از این طریق ارتزاق می‌کنند؛ این افراد عموما شامل گروه‌های سنی جوان و زنان می‌شوند اما با فیلتریگ تلگرام همه آن‌ها از کار بیکار شده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کسب و کارهای سینمایی پس از فیلترینگ با بیش از ۷۰درصد آسیب اقتصادی رو به رو شده‌اند، توضیح داد: از آنجا که صدا وسیما هیچگاه حمایت مناسب و مشخصی از آثار هنری نکرده و این آثار از تبلیغات شهری نیز محروم هستند، اصلی‌ترین تبلیغات برای آن‌ها از طریق فضای مجازی صورت می‌گرفت اما فیلترینگ تاثیر بسیار منفی بر وضعیت اقتصادی سینماها و تئاترهای مختلف گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت براساس برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد۹۰۰هزار تا یک میلیون ۲۰۰هزار شغل هر سال تا پایان برنامه شده است، افزود: فضای مجازی یکی از زیربناهای اصلی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور محسوب می‌شود اما گرفتن آن از مردم می‌تواند موجبات بحران شغلی و اجتماعی را در کشور فراهم کند لذا باید هر چه سریع‌تر شرایط را به حالت عادی باز گرداند.

مافی بیان کرد: مردم خودشان به صورت خودجوش فضای مجازی را تبدیل به یک فرصت شغلی مناسب کرده‌اند و گرفتن این فرصت از آن‌ها و اضافه کردن شان به سیل بیکاران جامعه، اتفاق بسیار ناخوشایندی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین بر ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد جایگزین‌های داخلی برای فضاهای مجازی موجود تاکید کرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 334499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.