نیایش های حجت الاسلام مظاهری اصفهان را متحول کرد

مراسم سوگواری رحلت عالم عالیقدر حاج شیخ مهدی مظاهری جمعه شب با حضور علما، بازاریان، مردم اصفهان، حجت الاسلام محسن قرائتی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس، روحانیون و ... در مسجد سید اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجةالاسلام محسن قرائتی عصر امروز جمعه - در مراسم ترحیم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری، اظهار کرد: این مرد ۵۰ سال ماه رمضان احیا می گرفتند و مردم را به خدا دعوت می کردند.  

وی با اشاره به اینکه «اشک» ایشان با قرائت این دعا همیشه جاری بود، گفت: اگر کسی اشکش هنگام راز و نیاز با خدا جاری نشود این به این معنی است که علم او به کاری نمی‌آید.

وی همچنین به ساده زیستی حجةالاسلام مظاهری اشاره کرد و گفت: ایشان در حالیکه می توانست زندگی مرفهی داشته باشد اما زندگی ساده ای داشت. ایشان اهل اشک بودند و دعاهایی که احیا کردند را نباید دست کم گرفت. مفاهیم این دعاها به قدری دقیق و سنجیده است که برای درکشان باید درس خارج خواند.

حجه الاسلام قرائتی اضافه کرد: مرحوم مظاهری فعالیت هایی کردند که اصفهان متحول شد، آیا همه ما با هم این کار را می کنیم تا تغییراتی در فضای معنوی شهر ایجاد شود؟ باید کارهایی که این عالم انجام دادند توسط مردم و اقوام ایشان ادامه یابد.

وی با اشاره به فرامین دعای ابوحمزه، افزود:  از زبان امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی گفته شده است. جامعه بی حال، ترسو، غافل، سنگدل و ... همگی عوامل سقوط جامعه هستند که این موارد در این دعا آمده است.

این استاد حوزه اضافه کرد: درکارهای خیر نخست باید به واجب توجه کرد، پس از آن کارها را با هزینه کم انجام داد و همچنین به نسل نو باید کار سپرده شود. ایشان در پایان عمرشان داغ نزدیکانشان را دیدند و روزهای سختی را سپری می کردند. با این حال خود خدا به فرد داغدار صلوات می فرستد.

وی تصریح کرد: هر کمالی که قرار بود یک عالم داشته باشد ایشان داشتند.  

این استاد حوزه با اشاره به اثرگذاری تحصیل علم در میان مردم جامعه، تصریح کرد: اگر خواستید بدانید آموزش و پروش و یا دانشگاه بهتر است باید ببینید راهنمایی ها، دبیرستانی ها و یا دانشجویان احترام‌شان به پدر و مادر بیشتر است. در صورتی که تواضع شما بیشتر شد بدانید علمی که کسب کرده اید مفید بوده است.

کد خبر 334494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.