سبزها در نقش‌جهان انتقام گرفتند/ دربی اصفهان به کام ذوب‌آهن

شصت و دومین دربی فوتبال اصفهان با پیروزی ذوب‌آهن در ورزشگاه خانگی سپاهان به پایان رسید.

خبرگزاری ایمنا-

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن

ورزشگاه: نقش‌جهان

تماشاگر: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر

گل‌ها: ساسان انصاری (دقیقه ۹۰+۴) برای سپاهان؛ میلاد فخرالدینی (دقیقه ۱۱) و مرتضی تبریزی (دقیقه ۸۸) برای ذوب‌آهن

اخطار: مهدی شریفی (دقیقه ۶۰) از سپاهان؛ محمدرضا حسینی (دقیقه ۳۴)، اکبر ایمانی (دقیقه ۴۹) و مرتضی تبریزی (دقیقه ۸۷) از ذوب‌آهن

ترکیب تیم فوتبال سپاهان: ابراهیم عالمه، عزت الله پورقاز، مهدی رحیمی (۶۰- سعید آقایی)، سیاوش یزدانی، حسن جعفری (۶۹- حسین پاپی)، میلاد سرلک، رسول نویدکیا (۸۲- ادون حسنی)، مهرداد محمدی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و مهدی شریفی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی (۹۰+۴- محمد امینی)، جرج ولسیانی، اکبر ایمانی (۵۸- مهدی رجب‌زاده)، سیدمحمد ستاری، بختیار رحمانی، سیدمحمدرضا حسینی، حمید بوحمدان و مرتضی تبریزی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

کادر داوری: اشکان خورشیدی، محمدرضا ابوالفضلی، فرزاد بهرامی و امید سعید فر

شرح بازی:

شصت و دومین دربی فوتبال اصفهان در حالی برگزار می‌شد که هم سپاهان و هم ذوب‌آهن نیم فصل دوم را خوب آغاز کرده بودند و در این بازی به دنبال ادامه روند رو به رشد خود بودند. بازی از همان ابتدا با سرعت قابل قبولی آغاز شد و دو تیم با استراتژی‌های خاص خود به دنبال باز کردن دروازه حریف بودند، در این میان ذوب‌آهن باهوش‌تر بود و با استفاده از غفلت مدافعان سپاهان توانست گل نخست را در دقیقه ۱۱ به ثمر برساند. پس از این گل ذوب‌آهن رو به بازی تدافعی آورد تا از تک گل با ارزش خود محافظت کند، سپاهان نیز که در طول فصل نشان داده بود برابر تیم‌های تدافعی به مشکل برمی‌خورد در این بازی هم در باز کردن لایه‌های دفاعی ذوب‌آهن ناکام بود.

سپاهان هرچند در نیمه نخست بهتر بود و چند موقعیت بسیار خطرناک هم روی خلاقیت‌های فردی بازیکنان ایجاد کرد، اما در نیمه دوم در خلق همان موقعیت‌ها نیز ناکام بود و افت بدنی آنها مانع ارائه بازی نیمه نخست شد. در سوی دیگر ذوب‌آهن که با یک دفاع منسجم و منطقی از تک گل خود حفاظت کرده بود، در آخرین دقایق بازی هم گل دوم را هم توسط به ثمر رساند تا پیروزی زردها تضمین شود.

پنالتی ساسان انصاری هرچند اختلاف را به حداقل رساند، اما دیگر برای جبران خیلی دیر بود و این ذوب‌آهن بود که انتقام شکست بازی رفت را از همشهری گرفت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۱۱- ذوب آهن): در شلوغی محوطه جریمه سپاهان، تبریزی صاحب توپ شد و با یک ارسال نرم و کوتاه روی سر فخرالدینی زمینه‌ساز گل نخست بازی شد.

۲-۰ (۸۸- ذوب آهن): در یک ضد حمله توپ به مرتضی تبریزی رسید و او در موقعیتی تک به تک با عالمه گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر رساند.

۲-۱ (۹۰+۴- سپاهان): با اعلام خطای پنالتی به نفع سپاهان ساسان انصاری پشت توپ ایستاد و سنگینی شکست سپاهان را کمتر کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- نفوذ شریفی از سمت راست با پاس کات بک او برای علیمحمدی همراه بود که ضربه سنگین علیمحمدی را مظاهری به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۲۹- ساسان انصاری از سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی ناگهانی تیر افقی دروازه ذوب‌آهن را لرزاند.

دقیقه ۴۰- پاس در عمق ولسیانی در پشت مدافعان سپاهان به تبریزی رسید، اما او در موقعیت تک به تک قبل از اینکه ضربه نهایی را بزند توپ را با تکل عالی پورقاز از دست داد تا موقعیت طلایی ذوب‌آهن از دست برود.

دقیقه ۴۱- پاس چیپ علیمحمدی پشت مدافعان ذوب‌آهن با ضربه محمدی همراه شد که به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷- ارسال مهرداد محمدی از سمت چپ با ضربه سر یزدانی همراه شد که توپ در دستان مظاهری قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

استقبال نسبتاً خوب تماشاگران اصفهانی‌ به خصوص سپاهانی‌ها از این دیدار نکته قابل توجه این دیدار بود. هرچند در پایان، نتیجه بازی به نفع طرفداران میزبان نبود تا زلاتکو کرانچار در نقش‌جهان بار دیگر "هو" شود.

بهترین بازیکن:

مرتضی تبریزی با یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 334476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.