حدادی‌فر و رجب‌زاده در مشق «همدلی و امید»

نخستین دوره مسابقات فوتسال «جام امید» با حضور چهره‌های نام‌آشنای فوتبال اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات فوتسال سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی استان اصفهان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» عصر روز گذشته در سالن باران باشگاه فرهنگی ورزشی آبفا برگزار شد.

این دوره از مسابقات با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شرکت آبفا استان و خیریه مکسا (نخستین ارائه ‌دهنده خدمات تخصصی رایگان حمایتی و تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان) از روز گذشته آغاز شد و ۱۵ بهمن ماه، همزمان با روز جهانی مبارزه با سرطان به پایان می‌رسد.

۱۶ تیم از ۱۶ سازمان در «جام امید»

در ابتدای این مراسم محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در سخنانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات این است که بیماران سرطانی و خانواده‌های آنها بدانند که تمام نهادهای ورزشی در کنار آنها هستند و به جز دعای خیر برای سلامتی‌شان، تلاش می‌کنند در جوانب دیگر نیز حامی آنها باشند.

وی ادامه داد: ۱۶ تیم از ۱۶ دستگاه در این دوره از مسابقات جام امید حضور دارند و این یعنی به تمام افراد حاضر در این دستگاها اطلاع رسانی می‌شود تا بتوانند حمایت لازم را از این بیماران انجام دهند.

در ادامه این مراسم هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، گفت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم میزبان این مسابقات باشیم و در جهت شادابی، نشاط، انگیزه و یاری به بیماران سرطانی گام برداریم.

امینی ادامه داد: داشتن امید، نقش بسزایی در درمان سرطان دارد و به عنوان افرادی که دغدغه این بیماران را داریم، می‌توانیم امید و نشاط را به این قشر که هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شوند تزریق کنیم.

آمار بالای ابتلا به سرطان در ایران

همایون ناجی، مدیرعامل خیریه مکسا شعبه اصفهان نیز ضمن تشکر از مدیران ورزشی استان برای کمک به عملی شدن ایده برگزاری جام امید، اظهار کرد: در کشور نزدیک به ۸۰ هزار نفر به بیماری ام.اس مبتلا هستند، اما سالیانه بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰، سرطان نخستین و یا دومین عامل مرگ و میر در جهان باشد.

مدیرعامل خیریه مکسا ادامه داد: متأسفانه جامعه ما به سمت پیری و کهنسالی پیش می‌رود و اگر به سبک زندگی، تغذیه و ورزش توجه نکنیم، باید مراقب باشیم تا سرطان، این مهمان ناخوانده وارد منازل ما نشود. سرطان مصادف است با فقر و اگر وارد زندگی کسی شود باعث تحمیل هزینه‌های زیادی می‌شود.

حدادی‌فر و رجب‌زاده در مشق «همدلی و امید»

در این مراسم، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان، حبیب‌الله ناظریان معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر کاپیتان‌های تیم فوتبال ذوب‌آهن، حسن اکلیلی از پیشکسوتان هنر اصفهان و جمع دیگری از مسئولان استان حضور داشتند.

پس از تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات هم،  یک بازی نمادین با حضور رجب‌زاده و حدادی‌فر با تیم مبتلایان به سرطان در زمین مسابقه برگزار شد که در پایان با گلزنی این دو چهره محبوب فوتبال اصفهان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

با توجه به هدف این دوره از مسابقات  که روحیه‌ بخشیدن به بیماران سرطانی است، جای خالی حضور پرشور همشهریان اصفهانی در این مراسم احساس می‌شد که امید است در روزها و برنامه‌های بعدی و با اطلاع رسانی‌ مناسب این امر تحقق یابد.

گزارش تصویری این مراسم را می‌توانید اینجا ببینید.

کد خبر 334430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.