دوام تامین اجتماعی با تعامل سازنده کارگر و کارفرما

رییس اتاق بازرگانی اصفهان بخشش جرایم بیمه تامین اجتماعی را اقدام ارزشمند از سوی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در شرایطی که کارفرماها با مشکلات متعددی روبرو هستند این قبیل بخشش نوعی تنفس برای آنان ایجاد می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان، اظهار کرد: تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان در موضوع حق بیمه می تواند به بقا و فعالیت واحدهای تولیدی کمک کند.

وی تصریح کرد: هیچ کارفرمایی نمی خواهد حق بیمه کارگرانش به تعویق بیفتد ولی شرایط اقتصادی و کاهش تقاضا باعث بروز مشکل برای وی شده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان و فعالیت بیش از ۸ هزار واحد تولیدی،   گفت: در شرایط رکود اقتصادی استان اصفهان بیشترین آسیب را دیده و در این شرایط کارفرمایان با چالش های بسیاری روبرو هستند.

وی اضافه کرد: کاهش تقاضا و انباشت عرضه از یک طرف و بدهی بانکی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی و حقوق کارکنان از طرف دیگر فشار را بر کارفرماها بیشتر ساخته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست، گفت: سه جانبه گرایی بین کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی می تواند عامل  تعادل بخشی فضای اقتصادی استان باشد.

محمد گورابی از آمادگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برای تعامل با بخش خصوصی با هدف حل مسایل و مشکلات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با تعامل و برقراری رابطه برد – برد می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی سازمان تامین اجتماعی را امانت دار حق بیمه کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: دوام و بقای سازمان تامین اجتماعی به تعامل سازنده با کارفرما و کارگران است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت حقوق ماهیانه به مستمری بگیران است و باید بتواند منابع و مصارف خود را متعادل کند.   

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار پایان دخالت های دولت در سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: ۱۷ درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل ناتوانی در بازپرداخت این بدهی، بخش خصوصی تحت فشار برای معوقات سازمان قرار می گیرد.

کد خبر 334426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.