حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری، از علمای اصفهان به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش ایمنا، این عالم وارسته بیش از نیم قرن مراسم قرائت دعای ابوحمزه ثمالی را در اصفهان برپا کرد که در بین مردم اصفهان از محبوبیت بسیاری برخوردار بود.

تاسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تاسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، تلاش برای تاسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان(عج)، موسسه خیریه ابابصیر اصفهان و بنیاد خیریه آلا، مبارزه با رژیم طاغوت و تحمل زندان برای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ است.

حجت الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری در سال ۱۳۱۰ در خانواده ای متدین و اهل علم در اصفهان متولد شد. دوران تحصیل را به اصرار پدر با طلبگی علوم دینی آغاز کرد و در مدرسه میرزا حسین (جنب مسجد سید) مشغول تحصیل شد. او از محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله حاج آقا احمد مقدس در صرف و نحو، آیت الله حاج حسن مدرس، حاج شیخ محمد حسن نجف آبادی، آیت الله حاج شیخ عباسعلی ادیب، آیت الله مشکینی و آیت الله سلطانی و آیت الله شهید شمس آبادی بهره برد.

حاج شیخ مهدی مظاهری علاقه وافری به قرائت دعای کمیل داشت و این دعای پرفیض را از حفظ داشت و آن را برای نخستین بار در مسجد آقا سید محمود امام (مسجد عصاری) قرائت نمود.

کد خبر 334414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا چراغی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    7 0
    آدم ممکنه بعضیها را هیچوقت ندیده باشه اما تأثیر شگرفشون توی زندگیش عجیب به چشم میاد. نابینایی هستم که تحصیل علم را در مدرسه ای آغاز کردم که ایشون بانیش بودند و وقتی نوبت به تحصیل روزی حلال رسید با توجه به اینکه در این بازار کساد کاری که خیلی کارفرماها دست و دلشون به استخدام افراد معلول نمیره در گروهی کار میکنم که ایشون و خونواده محترمشون بانی و موسس و مدیرش هستند. دعای من همیشه همراهشونه روحشون شاد.
    • مجید IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      0 0
      خدا رحمتشون کنه اما ظاهرا قدرت فراگیری شما خیلی خوب بوده که با اینکه نابینا هستین بازم میتونید از اینترنت استفاده کنید و کامنت تایپ کنید هزار ماشاالله
  • علی NL ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    2 3
    ایشان متولد تیران هستند
  • علی شیخ بهایی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    3 1
    خدایش رحمت فرماید حاج آقا مهدی مظاهری انسانی وارسته و بزرگوار و خیر خواه بود خدایا با محمد و ال محمد او را محشور فرما...
  • علی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    0 0
    خدا روح این عالم بزرگ را با انبیاء محشور کنه.شادیه روحش صلوات.
  • ابراهیم خوزستان .....شمس آباد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    0 0
    بندگان خدا را ....خدارحمت کند روحشان شاد
  • احمد رفیعی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    1 0
    خدا رحمتشون کنه.ایشون همان آقایی هستن که شب قدر مسجد النبی احیا میگرفتن؟