آموزه‌های دفاع مقدس برای ملت ایران عزت‌ آفرین است

لنجان-فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: امروز دشمن به خوبی دریافته که ملت ایران در تمامی آزمون های بزرگ سربلند بیرون آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، از عملیات کربلای پنج به عنوان بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس یاد می‌شود که ۳۱ سال پیش در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد و ضربات سهمگین و مهلکی به ارتش بعث عراق وارد کرد و در این میان نقش سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در این عملیات نقشی موثر و بی‌بدیل بود که در نهایت در این عملیات به درجه رفیع شهادت نایل شد.

سردار محمدنبی رودکی در یادواره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی شهادت را  پاداش معامله با خداوند متعال دانست و اظهار کرد: شهدا با نثار جان خود هم در دنیای فانی و هم در دنیای باقی روزی خود را از خداوند متعال دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مقام شفاعت شهدا، افزود: خانواده‌های شهدا ثمره زندگی خود را به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کردند تا در مقابل جبهه کفر از اسلام ناب محمدی دفاع کنند و بر همین اساس شهدا نیز خانواده‌های خود را به اذن خداوند متعال شفاعت خواهند کرد.

فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امام خمینی(ره) تاکید فراوانی بر تکریم جایگاه خانواده شهدا داشتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) احساس قلبی عمیقی نسبت به یادگاران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در فرازی از سخنان خود در خصوص خانواده شهدا فرمودند: «شما(خانواده‌های شهدا) چشم و چراغ این ملت هستید»، این بیانات امام نشان از جایگاه رفیع روحیه فداکاری و ایثار دارد و باید گفت چه تجارتی می‌تواند سودآورتر از معامله با خدا باشد.

رودکی اضافه کرد: باید توجه داشت هریک از شهدای دفاع مقدس داری ویژگی‌منحصر به فردی بودند که در زمان جنگ به ناگهان بروز و ظهور یافت، سردار شهید محمدعلی شاهمرادی از جمله همین شهدا است که باید گفت اخلاص، شجاعت، صداقت، خلاقیت و ده‌ها ویژگی دیگر از ویژگی‌های این شهید والامقام به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: اخلاص، خوباوری و پیروی از ولایت فقیه فرماندهان، رزمندگان و شهدای میهن اسلامی در طول دفاع مقدس باعث شد بتوانیم در برابر جبهه کفر آن هم با تجهیزات نظامی پیشرفته آن زمان ایستادگی کرده و سرافراز از آن نبرد نابرابر خارج شویم و بر همین اساس طمع دشمن در جنگ نظامی از کشور قطع شد.

فرمانده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز دشمن به خوبی دریافته که ملت ایران در تمامی آزمون های بزرگ سربلند بیرون آمده است و نباید فراموش کرد در شهریور سال ۵۹ زمانی که دشمن فرودگاه مهرآباد را بمباران کرد، امام خمینی(ره) در پیامی فرمودند: «ملت ایران بداند دزدی آمده چند سنگی پرتاب کرده» و مقام معظم رهبری نیز در زمانی که نیروهای داعش به مجلس شورای اسلامی حمله کردند فرمودند: «این ترقه بازی ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد که این نشان از صلابت جایگاه ولایت فقیه و بصیرت مردم دارد.»

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران با تکیه بر روحیه ایثار، شهادت و ایستادگی همچنان می تواند فاتح قله های عزت و اقتدار باشد، افزود: در دوران شکوهمند هشت ساله دفاع مقدس اعتقاد، دانش، علم، فن و هنر با یکدیگر تلفیق شد و پیروزی های ارزشمندی را به ثمر رساند.

کد خبر 334397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.