پیش بینی بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای سال ۹۷

معاون اداری و مالی شهردار اصفهان گفت: اولویت بودجه ۹۷ شهرداری، تامین هزینه‌های جاری شهر از جمله هزینه‌های نگهداری، فضای سبز و خدمات شهری و حقوق و دستمزد کارکنان است.

محمد نورصالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بودجه سال گذشته دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که با توجه به رایزنی های صورت گرفته بین مدیران شهری و شورای اسلامی شهر برای سال آینده شهرداری اصفهان، سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، اما هنوز این رقم نهایی نیست.

وی با بیان اینکه رویکرد بودجه ریزی سال آینده بر مبنای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ است، ادامه داد: اولویت بودجه ۹۷ را تامین هزینه‌های جاری از جمله هزینه‌های نگهداری شهر، فضای سبز و خدمات شهری و حقوق و دستمزد کارکنان تشکیل می دهد.

معاون اداری و مالی شهردار اصفهان عنوان کرد: در بودجه سال آینده تکمیل پروژه های شاخص شهر از جمله مرکز همایش‌های بین المللی، میدان امام علی(ع)، کنار گذر رینگ حفاظتی و خط یک مترو در اولویت قرار دارد.

نورصالحی با بیان اینکه در سال آینده پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پروژه‌های جدید آغاز می‌شود، تصریح کرد: در بودجه سال آینده به تکمیل خط یک مترو و آغاز عملیات عمرانی خط دوم و سوم قطارشهری اصفهان توجه خاصی شده و علاوه بر آن برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مسیرهای «B.R.T» بودجه خوبی اختصاص پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان در سال آینده کاهش نمی‌یابد، اضافه کرد: بر اساس تاکیدات شهردار اصفهان ردیف بودجه‌های مربوط به امور فرهنگی در سال آینده برابر با سال ۹۶ خواهد بود.  

معاون اداری و مالی شهردار اصفهان اظهارکرد: شرایط رکود اقتصادی بر کل کشور و دولت حاکم است، در این راستا برای تحقق درآمدهای پایدار در شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که البته تکیه اصلی بودجه سال آینده بر درآمدهای حاصل از صدور پروانه ساخت و ساز و ارزش افزوده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مکاتباتی با نمایندگان مجلس در خصوص فرصت‌ها و تهدیدهای لایحه بودجه ۹۷ کل کشور انجام شده و در همین راستا قرار شده تا دولت بخشی از عوارض مالیاتی به کلانشهرها را به بودجه سال ۹۷ شهرداری‌ها اختصاص دهد که امیدواریم با اجرای این امر بخشی از فشار تأمین بودجه از طریق صدور پروانه از دوش شهرداریها کاهش یابد.

کد خبر 334392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.