تلاش خود را برای هموار کردن مسیر خیران می کنیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان به وجود افرادی همچون آقای صیرفیان در شهر به خود می بالد و تمامی تلاش خود را برای هموار کردن مسیر فعالیت های آنها انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در دیدار با محمد صیرفیان این خیر اصفهانی را منشأ خیر و برکت برای اصفهان و اصفهانیان دانست و اظهارکرد: این فرد همواره در امر خیر شرکت داشته و یکی از خیران دانشگاه ساز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان به وجود چنین افرادی در شهر به خود می بالد و تمامی تلاش خود را برای هموار کردن مسیر فعالیت های آنها انجام خواهد داد.

نوروزی با تاکید بر اینکه اقدامات بنیاد محمد صیرفیان نتایج بسیار خوبی برای اصفهان در برداشته است، گفت: ممکن است در دوره های گذشته، مشکلاتی برای این مجموعه ایجاد شده باشد که در دوره جدید شهرداری اصفهان با انجام کارهای کارشناسی برای رفع آنها قدم برخواهیم داشت. پرداختن به امور عام المنفعه علاوه بر آنکه یاد و خاطره واقفان را زنده نگه می‌دارد، ثمرات مستمری را برای توسعه شهر در پی خواهد داشت.

نمایش صلح جویی و نوع دوستی مردم ایران به جهانیان

محمد صیرفیان، خیر اصفهانی در این دیدار با بیان اینکه همیشه به فکر ساخت دانشگاه بوده ام، اظهارکرد: خوشبختانه با پیگیری های مستمر توانستیم دانشکده ای در خیابان گلستان در شمال شهر اصفهان احداث کنیم که هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. به تازگی نیز زمینی به متراژ چهار هزار متر همجوار با این دانشکده برای ایجاد یک فضای آموزشی دیگر در نظر گرفته شده که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

این خیر اصفهانی تاکیدکرد: در طی این سالها عده زیادی مراجعه و درخواست کردند تا این زمین به کاربری دیگری اختصاص یابد، اما به همه آنها یادآور شدم که این زمین برای تحصیل وقف شده است.

وی با اشاره به بافت فرش پنج در پنج متری که در تالار پذیرایی سران سازمان ملل آویزان است، گفت: تنها هدفم از بافت این فرش این بود که ایرانیان به ایرانی بودن خود افتخار کنند. در تمامی سالهای عمرم تلاش کردم تا بهترین تولیدات را در اختیار مشتریان قرار دهم، 

صیرفیان در مورد چگونگی ارسال این فرش به سازمان ملل تصریح کرد: یونسکو مکاتبات زیادی برای ارسال این فرش داشت، اما همه سقف های سازمان ملل کوتاه بود تا اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، در نهایت فضای مناسبی به این اثر اختصاص یافت که امروزه همه جهان به دیدار آن می‌روند.

این خیر اصفهانی یادآور شد: با نصب این فرش در سازمان ملل که ابیاتی از سعدی بر روی آن نقش بسته است به خوبی توانستیم صلح جویی و نوع دوستی مردم ایران را به جهانیان نمایش دهیم.

به گزارش ایمنا، صیرفیان ۹۶ ساله، به گفته خودش از ۱۸ سالگی به طراحی و بافت فرش مشغول شده و در طی این سالها توانسته آثار گرانقدری از خود به جای بگذارد که از جمله آنها می توان به فرش پنج در پنج متری اشاره کرد که در رنگ آمیزی بافت های آن از رنگ های گیاهی استفاده شده که در طی قرن ها و تابش آفتاب بدون تغییر باقی خواهند ماند. این فرش که حاصل تلاش های بی وقفه این استاد است، در حال حاضر در تالار پذیرایی سران سازمان ملل قرار دارد.  آثار گرانبهای دیگری از این استاد طراح فرش اصفهانی در موزه های بزرگ ایران و جهان نصب شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 334343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.